Tagi

Sorodni clanki

Deli z prijatelji

Ali so spletna socialna omrežja res novost?

V preteklih letih je pogosto slišati, kako so socialna oz. družbena omrežja novost, ki bo bistveno spremenila spletno in realno pokrajino poslovanja podjetij – in kako bo to povsem drugačen način komunikacije s kupci. Pa je temu res tako? So družbena omrežja res popolna inovacija, kot je še ni bilo?

 

Trdimo, da temu ni tako. Le kam bi lahko potem uvrstili mnoge osebne spletne strani, ki so si jih izdelovali posamezniki sami v devetdesetih letih, pa obdobje blogomanije, ko si je ogromno število posameznikov pa tudi podjetij odprlo le-te za namene bolj neformalnega komuniciranja in izražanja mnenj, ter ažurnejšega sporočanja – in ne pozabimo, da so slednji imeli praviloma vedno spodaj tudi možnost komentiranja napisanih člankov. Pred nastopom Facebooka in Twitterja je pravzaprav obstajalo še cel kup strani, ki so jima bile po funkcijah zelo podobne – kot npr. MySpace in še bi se jih lahko naštelo.

 

Novodobna družbena omrežja torej niso pravzaprav neka velika novost – a vsekakor ne gre za to, da bi jih ignorirali. Pravzaprav jih ne smemo, a bistvo je torej v tem, da je temu tako že dalj časa – že dalj časa so najbolj proaktivna podjetja uporabljala več možnih spletnih orodij, ki so se pojavila z namenom promocije in širjenja svoje dejavnosti, ne glede na to, ali se je temu reklo družbeno omrežje, blog, ali kaj drugega. Prav tako ne glede na to, ali je šlo zgolj za “modno muho”, kot se zdi v retrospektivi, ali pa za nekaj trajnejšega. Nenazadnje to vprašanje niti ni na mestu. Ključno je to, da so stalno skušala komunicirati s svojim tržiščem – preko katerekoli oblike že. Šli so torej tam, kjer so kupci in se sproti prilagajali posameznih karakteristikam novih oblik, osnovni cilji in nameni pa so ostali podobni.

 

Pričakovati je, da bo tako tudi vnaprej. Morda bo Facebook obstajal še 100 let, morda pa bo tako popularen le še nekaj let, preden ga bo zamenjala kakšna druga novost – a to niti ni pomembno. Zdaj je tukaj in je sestavni del komunikacije na spletu, zato je ga je smiselno upoštevati in uporabljati. Če se to ne bo spremenilo, ga seveda uporabljajmo še naprej, če se bo to spremenilo, pa bomo preusmerili trženjske aktivnosti na druge kanale.

 

Več si preberite tukaj.