Je naši prebavi res ime »dobra prebava«? Okt10

Tagi

Sorodni clanki

Deli z prijatelji

Je naši prebavi res ime »dobra prebava«?

Vsi smo že slišali rek: »Si, kar ješ.« Stavek seveda ima določen smisel, vendar bi se še bolj pravilno glasil: »Si, kar vneseš vase.« Pomembno je, da izberemo zdravo hrano, seveda; vendar je pomembno tudi, da je hrana raznolika in uravnotežena. Zanimivo je, da ima veliko ljudi nepravilno delujoč prebavni sistem, pa tega sploh ne vedo.

Kdaj naša dobra prebava ni vredna svojega imena?

Možni znaki, ko ne moremo govoriti o dobri prebavi, so na primer plini, napenjanje, riganje ali kolcanje po obrokih, pogosta utrujenost, artritis, suha ali srbeča koža, astma, migrene, alergije na hrano ali druge snovi v okolici ter mnoge druge bolezni. Če opažate katerega od naštetih znakov, se vprašajte, če svoji prebavi še lahko rečete dobra prebava. Še bolje pa bo, če vprašate zdravnika.

Ko »kemija« sodeluje z »mehaniko«

Za dobro prebavo v telesu skrbita dve komponenti prebavnega sistema – kemična in mehanična. Kemična je sestavljena iz prebavnih encimov in želodčnih sokov, ki jih proizvajajo usta, želodec, trebušna slinavka, jetra in tenko črevo. Mehanična komponenta dobre prebave pa je slavna peristaltika, torej mehanično gibanje, ki potiska hrano naprej po prebavnem traktu.

Koga se boji dobra prebava?

Najpogosteje dobri prebavi dela preglavice kemična komponenta prebavnega traku, saj je ta veliko bolj dovzetna za razne negativne vplive. Najpogosteje je krivo pomanjkanje encimov ali neuravnoteženost bakterijske flore. Oba vzroka nastaneta zaradi slabih diet, kroničnega stresa, metaboličnega ali endokrinega ravnovesja, kot tudi jemanja raznih zdravil ali enostavno zaradi procesa staranja. Ko se naši dobri prebavi pripeti ena neprilika, ki ji sledi druga, grejo te potem v verižnem procesu rade naprej in zatresejo ter spodnesejo našo dobro prebavo.

Pazimo na to, da bomo jedli čim bolj uravnoteženo, prav tako pa ne preveč. »Večkrat na dan, a po malo,« je pogosto slišan nasvet. In dobra prebava dobro ve, da ne zastonj.