Ko prebava postane težava … Okt19

Tagi

Sorodni clanki

Deli z prijatelji

Ko prebava postane težava …

  • Zaprtje

Vse več ljudi ima težave s prebavo, ki se pogosto kažejo v obliki zaprtja. Izločanje blata naj bi pri zdravem odraslem človeku potekalo vsaj trikrat na teden. Urejena prebava je izredno pomembna, saj lahko telo na ta način izloča nepotrebne, pogosto celo škodljive snovi, ki bi sicer povzročale neprijetnosti. Če torej vaša prebava že dolgo časa ne deluje tako, kot bi morala, je skrajni čas za ukrepanje. Prebavo pomaga pospeševati hrana z veliko vlakninami, kamor spada predvsem zelenjava, ne pozabite pa tudi na dovolj telesne aktivnosti. Prav tako si lahko pomagate s suhim sadjem, ki ga namočite čez noč, lanenimi semeni, probiotičnimi izdelki … Vsa ta hrana namreč preizkušeno pomaga pri odpravljanju zaprtja in s tem uravnavanju prebave. Če na ta način vaše težave s prebavo še vedno niso rešene, je po vsej verjetnosti najbolje, da obiščete specialista, ki bo znal poiskati vzroke za vašo slabo prebavo in jih odpraviti.

  • Diareja

Pri težavah s prebavo se poleg zaprtja najpogosteje omenja diareja oziroma driska – gre za obratno težavo, izločanje blata je namreč prepogosto (več kot dvakrat dnevno). Tovrstni problemi s prebavo so nevarni predvsem zaradi prevelike količine vode, ki jo telo izloča, saj lahko na ta način pride celo do dehidracije. Pravočasno ukrepanje je torej nujno. Prebavo si lahko, podobno kot pri zaprtju, uredite predvsem s pravilno prehrano (če seveda ne gre za hujše kronično stanje, v tem primeru je tudi pri tovrstnih prebavnih motnjah nujen posvet z zdravnikom specialistom). Pri odpravljanju driske se najpogosteje priporoča lahka hrana, kot je na primer riž, kuhan na vodi, prepečenec, lahka zelenjavna juha, naribano jabolko … Vlakninsko bogata hrana se v takšnih primerih odsvetuje, saj bi lahko še dodatno vznemirila vašo prebavo.

Hrana naj bo vaše zdravilo in vaše zdravilo naj bo vaša hrana! (Hipokrat)