Tagi

Sorodni clanki

Deli z prijatelji

Uporaba orodja Google Analytics za potrebe marketinga

Spletna stran danes ni več samo vizitka s kontaktnimi podatki, ampak postaja vedno bolj pomembno orodje za marketing in prodajo. Na kakšen način pa lahko spletno stran spremenimo v prodajno orodje? Postavljanje strategije, planiranje in izvedba so obvezni koraki pri postavljanju spletnega mesta. Do tu vse lepo in prav. Vendar pa lastniki spletnih strani pogosto pozabijo na to, da je možno in potrebno na nek način izmeriti njihovo učinkovitost. S pomočjo pridobljenih rezultatov lahko pravilno načrtujemo nadaljnji razvoj spletne strani, ki na ta način postaja vedno bolj učinkovita v smislu vračila investicije.

Orodje, ki omogoča spremljanje statistike in je hkrati brezplačno, je Google Analytics (http://www.google.com/analytics/). Verjetno večina pozna Google Analytics, saj vsi statistični podatki kažejo na to, da že več kot 50 odstotkov spletnih strani za pridobivanje svoje statistike uporablja to orodje. Dejstvo je, da Google Analytics postaja tako rekoč obvezna oprema pri spletni strani, podobno kot varnostni trikotnik v avtomobilu. Čeprav je orodje brezplačno, omogoča marsikaj, kar ponujajo plačljiva orodja, poleg tega pa je zelo prilagodljivo. Google Analytics že v osnovi ponuja vse potrebne statistične podatke, ki jih lastnik spletnega mesta potrebuje, za boljše poznavalce pa omogoča tudi spremljanje napredne statistike.

 

Kako lahko zbrani podatki koristijo marketingu?

Osnovni podatki, ki jih lahko dobimo s pomočjo orodja, koristijo predvsem programerjem spletne strani in strokovnjakom za optimizacijo strani. Prvi lahko hitreje odpravijo tehnične napake, drugi lahko učinkoviteje izvajajo optimizacijo strani. Naprednejša statistika pa je zelo pomembna za uspešnost spletne strani kot marketinškega in prodajnega orodja. Glavne koristi, ki jih prinaša uporaba Google Analytics-a z vidika marketinga, so naslednje:

1. Informacije o viru obiska spletnih strani. Če smo npr. zakupili oglaševalski prostor na različnih portalih (pasice, oglasi ipd.), lahko spremljamo število obiskovalcev, ki pridejo na našo stran preko teh strani.

2. Informacije o obisku posameznih sklopov vsebine in obisku posameznih podstrani. Spremljamo lahko, katere podstrani so najbolj obiskane in najbolj brane, kje se obiskovalci najdlje zadržujejo, katere strani imajo največji vpliv na konverzijo ipd. Tako lahko obiskovalcem in potencialnim strankam ponudimo tisto, kar jih najbolj zanima.

3. Segmentacija uporabnikov. S kreiranjem različnih segmentov uporabnikov in primerjavo različnih podatkov lahko relativno hitro najdemo najbolj primerno ciljno skupino. Vsebino spletne strani lahko kasneje prilagodimo tem uporabnikom in tako povečamo oz. maksimiziramo možnost konverzije.

4. Možnost merjenja vsake posamezne marketinške kampanje, ki je kakorkoli povezana s spletno stranjo. S pravilno pripravljeno kampanjo in pravilnimi nastavitvami v Google Analytics-u lahko natančno izmerimo uspešnost posamezne kampanje, pa naj bo to email kampanja, kampanja na spletni strani, kampanja preko partnerskih strani ipd.. Tako bodo naše kampanje vedno učinkovitejše in tako tudi uspešnejše.

Vidimo lahko, da je Google Analytics primeren tako za majhne spletne strani kot tudi za kompleksna spletna mesta. Dejstvo je, da je danes za uspeh spletnega mesta pomembno, da znamo izmeriti, kaj učinkuje in kaj ne. Tako se izognemo napakam in izkoristimo svoj potencial. Predvsem zaradi tega je Google Analytics postal nepogrešljiv pripomoček za lastnike spletnih strani.