Zdrava prehrana nosečnice jun30

Tagi

Sorodni clanki

Deli z prijatelji

Zdrava prehrana nosečnice

Prehrana nosečnice mora biti primerna, saj je to zelo pomembno za razvoj zarodka in za kasnejše dojenje. Zato velja za prehrano nosečnice nekaj osnovnih napotkov, ki naj bi se jih slednja držala. Prehrana po energiji se v nosečnosti poveča za kar 15 %, zato mora biti prehrana energijsko ustrezna. Za pravilno rast in razvoj potrebuje zarodek visokovredne beljakovine. Nosečnost ni bolezen, je pa vseeno pomembno, da je prehrana nosečnice ustrezna in predvsem zdrava. V prvem trimesečju je izjemen pomen folne kisline, saj le ta pri razvoju otroka sodeluje pri razvoju številnih telesnih funkcij. Skupaj z vitaminom B12 skrbi za rast in za delitev rdečih in belih krvnih telesc, v telesu noseče ženske pa pospešuje nastanek hormona noradrenalina, ki je odgovoren za njeno uravnovešenost in notranji mir.

Folno kislino najde nosečnica v temnozeleni listni zelenjavi, kot je špinača, solata, peteršilj, brokoli, šparglji in brstični ohrovt, v pomarančah, jetrih, kvasu, stročnicah, lešnikih in otrobih. Prehrana nosečnice mora biti bogata s folno kislino in z ostalimi minerali in vitamini. Ker folno kislino toplota in svetloba uničujeta, se priporoča čim krajši čas kuhanja, oziroma v sveži obliki. Folna kislina se pri nosečnicah velikokrat tudi dodaja s pomočjo tablet. Polinenasičene maščobne kisline omega 3 dobi zarodek od mame, če slednja uživa ribe, nekatere stročnice, ki v začetnem stadiju nosečnosti vplivajo na razvoj možganov, oči, centralnega živčnega sistema in celičnih membran ter lanena semena. Izjemnega pomena je, da na jedilniku nosečnice ni toplotno neobdelanega mesa, rib ter jajc, saj je prav v nosečnosti zelo veliko tveganje za prvo okužbo s toksoplazmozo. Prav tako se odsvetuje pitje mleka, ki je surovo. Osnovni gradniki otroka so beljakovine in prav iz tega razloga je med nosečnostjo treba poskrbeti za nekoliko povečan vnos beljakovin. Prehrana nosečnice naj bo bogata, na jedilniku naj bo meso, ribe, nekaj rezin sira, jajca, sadje in zelenjava.

Več informacij