Categories
Avto

Mednarodno vozniško dovoljenje

Po uspešno opravljenem usposabljanju v šoli vožnje in kasneje pri tečaju varne vožnje pridobimo vozniško dovoljenje, s katerim se lahko brezskrbno podamo na cesto. A pozorni moramo biti na to, da dovoljenje velja le tam, kjer ga oblasti priznavajo. Če prestopimo državno mejo, nas na drugi strani morda ne bodo obravnavali kot polnopravne udeležence v prometu. Ponekod bodo zahtevali mednarodno vozniško dovoljenje, ki ima enako funkcijo kot domače dovoljenje, le da ga priznavajo na širšem geografskem področju. Ta dokument je zelo pomemben v primeru, da se nameravamo v tujino, tam pa bi radi vozili avto. Gotovo bo treba dokumentacijo predložiti ob najemu avtomobila, pri sebi pa jo moramo imeti tudi v primeru, da se do destinacije zapeljemo kar s svojim avtomobilom. Ponekod je mednarodno vozniško dovoljenje obvezno in brez tega dokumenta ne smemo voziti, ponekod pa ga je le priporočljivo imeti in nas lahko reši pred mnogimi nevšečnostmi. V vsakem primeru se je treba pred odhodom v tujino pozanimati, kako je s tem, nato pa pravočasno zaprositi za mednarodno vozniško dovoljenje, če ga potrebujemo.

Mednarodno vozniško dovoljenje

Kako pridobiti mednarodno vozniško dovoljenje?

Mednarodno vozniško dovoljenje na srečo lahko pridobimo brez večjih težav. Pravzaprav je ta dokument le prepis domačega dovoljenja, zato je tudi hitro pripravljen in ne povzroča kakšnih posebnih komplikacij. Za mednarodno vozniško dovoljenje seveda potrebujemo veljavno domače dovoljenje in osebni dokument ter fotografijo, nato izpolnimo vlogo, ki jo obravnava AMZS. Pri tem izberemo eno izmed dveh vrst mednarodnega dovoljenja glede na to, v kateri državi nameravamo voziti. Omembe si zasluži še pristojbina, ki bo zahtevala okoli 30 evrov. Če ni kakšnih posebnih zadržkov, gre pričakovati izdajo mednarodnega dovoljenja že isti dan. Mednarodno vozniško dovoljenje vzamemo s seboj na potovanje in ga uporabljamo tako kot domače dovoljenje, ki ga je tudi treba vedno imeti s seboj. Za več infomacij kliknite tukaj.

Categories
Avto

Tudi letne pnevmatike so zelo pomembne

Pri izbiri pnevmatik posvečamo veliko pozornosti predvsem zimskim modelom, ki morajo biti dobro prilagojeni za vožnjo po snegu, ledu in drugih zahtevnih podlagah. V luči teh okoliščin se toplejši del leta pogosto zanemarja kot manj zahteven za gume, zato letne pnevmatike izbiramo bolj na podlagi cene kot na podlagi lastnosti, ki dejansko vplivajo na končno obnašanje avtomobila na cestišču. A ne pozabimo, da morajo biti tudi letne gume zelo dobro pripravljene na delo, saj tudi v toplejšem delu leta na cestah naletimo na posebne izzive, s katerimi morajo pnevmatike dobro opraviti. Splača se torej izbrati letne pnevmatike, ki so kvalitetne in zanesljive, ne nujno poceni. Varčevanje pri pnevmatikah se izkaže v slabših voznih lastnostih, tudi vprašljivi zanesljivosti in varnosti, seveda pa gre pričakovati tudi krajšo življenjsko dobo takšnih gum. Vsekakor je smiselno v letne pnevmatike vložiti nekaj več denarja, saj na ta način zagotovimo dolgoročno zadovoljstvo in odlične lastnosti pri vožnji.

Kakšne lastnosti morajo imeti letne pnevmatike?

Tako kot zimske morajo biti tudi letne pnevmatike povsem prilagojene podlagi, po kateri bomo vozili. Nimajo grobega profila za vožnjo po snegu, morajo biti pa učinkovite za zanesljivo vožnjo po mokrem asfaltu. Poleg tega poleti avtomobil pogosteje uporabljamo, pogosteje se odpravljamo tudi na daljše poti, zato morajo biti letne pnevmatike posebej vzdržljive in odporne. Upoštevajmo še višje temperature zraka in zelo visoke temperature asfalta, ki lahko vplivajo na lastnosti gum in predvsem na njihovo življenjsko dobo. Zato tudi niso primerne tako imenovane celoletne pnevmatike, ki s svojim profilom sicer zadostujejo zakonskim predpisom za uporabo v zimskem času, a niso dobro prilagojene niti zimskim niti letnim razmeram. Dobro prilagojene letne pnevmatike bodo navdušile z odličnimi voznimi lastnostmi, njihova kakovost pa se bo kazala tudi pri varčnosti vozila in posledično pri prihranku zaradi nižje porabe goriva. Izberite si svoje na strani petrol.si.

Categories
Avto Avtomobilizem

Kako pogosto pa vi menjavate filtre v avtu

Našemu avtomobilu moramo zagotoviti tudi kakovosten zračni filter, ki nam bo v izgorevalnem prostoru zagotavljal list zrak, brez kakršnih koli prašnih delcev. V nadaljevanju si bomo pogledali, kaj nam lahko zagotavlja dober zračni filter za avto.

Prednosti kakovostnega zračnega filtra za avto

Dober zračni filter, ki je namenjen našemu jeklenemu konjičku, nam zagotavlja visoko finost odvajanja prahu, majhen padec tlaka ter zmožnost zadrževanja velike količine prahu.

S povsem pravo izbiro tovrstnega filtra si zagotovimo tudi 40 % manj prahu v našem motorju kot pri ostalih konkurenčnih znamkah, ki na trg postavljajo nekoliko slabše izdelke. Prav tako je za take filtre značilna 14 % daljša življenjska doba filtra. Tudi njegovo delovanje je veliko boljše v primerjavi z ostalimi konkurenčnimi filtri. Omogočajo nam tudi maksimalno zaščito motorja in ostalih komponent ter minimiziran čas nedelovanja.

Po najboljši zračni filter za avto v spletno trgovino

Ugotovili smo, da naš zračni filter za avto ne deluje več tako, kot bi moral. To se na žalost kaže že marsikje, zato je potrebno pohiteti z izbiro in tudi z nakupom. V spletni trgovini, ki smo jo do sedaj že kar nekajkrat obiskali in ki nas ni pustila nikoli na cedilu (http://www.prima-filtertehnika.si/), bomo naročili enega od najbolj kakovostnih zračnih filtrov, ki nam jih ponuja trenutni trg. Cena zanj je izjemno nizka. Nakupa se veselimo, ker dobro vemo, da nam bo nov zračni filter za avto omogočil, da bo vožnja spet taka kot nekoč, ko je filter še povsem normalno deloval.

Categories
Avto

Registracija avtomobila je mogoča za tehnično brezhibna vozila

Registracija avtomobila zahteva pri starejših vozilih tehnični pregled ter plačilo zavarovanja in cestne takse.

Pri novih vozilih registracija avtomobila ne zahteva tehničnega pregleda, potrebno pa je zavarovanje avtomobila ter plačilo cestne takse. Prvi tehnični pregled novega avtomobila se opravi štiri leta po prvi registraciji, vsako leto pa mora biti plačana cestna taksa ter zavarovanje avtomobila. Od četrtega do osmega leta se tehnične preglede izvaja vsako drugo leto, od osmega leta dalje pa je potrebno tehnični pregled izvesti vsako leto. Čisto drugačen interval zahteva registracija avtomobila za usposabljanje kandidatov za voznike ter nekatere druge avtomobile. Sama registracija avtomobila ni zahtevna formalnosti, avto je potrebno odpeljati na tehnični pregled ter plačati zavarovanje in cestno takse. Tehnični pregled je možno opraviti v vseh večjih mestih in krajih po Sloveniji, na nekaterih območjih obstaja tudi več izvajalcev tehničnih pregledov. Poleg tehničnega pregleda je mogoča tudi registracija avtomobila v celoti. Kar pomeni možnost v poslovalnici tehničnega pregleda plačati zavarovanje in cestno takso. Možna je tudi registracija avtomobila na upravni enoti, formalnost je podobna. Zahteva pa potrdilo o tehnični brezhibnosti ter plačanem zavarovanju. V tem primeru je predhodno zavarovalnici ali njenemu predstavniku plačano zavarovanje avtomobila. S potrdilom o plačanem zavarovanju nato opravijo formalnost registracije avtomobila na upravni enoti ali v poslovalnici tehničnega pregleda. Pogosto so postopki izvedbe formalnosti iz leta v leto enaki, včasih pa pride tudi do sprememb. Zamenja se izvajalec tehničnega pregleda, drugače se poravna zavarovanje avtomobila in cestne takse. Razlogi za zamenjavo izvajalca tehničnega pregleda so lahko praktične ali drugačne narave. Primer praktičnega razlog je zamenjava kraja bivanja, službe ali kakšni drugi podobni razlogi. Iz podobnih razlogov se lahko spremenijo tudi druge formalnost. Vendar v goli osnovi ostajajo povsem enaki. Vsekakor pa lahko vsak poljubno izbere tako izvajalca tehničnega pregleda kot zavarovalnico.

Registracija avtomobila je enostaven postopek, ki največkrat poteka rutinirano ter tradicionalno brez posebnih sprememb.

Categories
Avto

Delo avtokaroserista

V poklicu avtokaroserist sta združena dva poklica in sicer avtoklepar in pa avtoličar. Omenjen poklic je zelo zanimiv prav zaradi dveh dejavnosti, ki sta združeni v enem poklicu. Dejstvo je, da se dnevno zgodi kar veliko nesreč, če bi vzeli neko povprečje, bi lahko rekli, da se na dan zgodi okoli dvajset prometnih nesreč, veliko večja številka pa pride še v primeru, če štejemo še prometne nesreče, ki niso bile prijavljene.

Avto karoseristi so običajno zaposleni v kakšnih remontnih delavnicah ali pa vodijo samostojno podjetje. V primeru, da boste zaposleni v kateri izmed remontnih delavnic boste po vsej verjetnosti delali samo eno obliko dela, v manjših delavnicah pa ni nujno vedno tako. Za to delo je potrebno kar nekaj znanja tako na področju kleparstva, kot tudi avtoličarstva. Pri svojem delu se boste srečavali z različnimi orodji, za katerih uporabo znanje ni potrebno, naprimer lovilec olja, izvijač, klešče, gedora in podobno, te tipe orodij znamo uporabljati vsi. Zaplete se ko je potrebno uporabljati kompresorje, komote in pištole za barvanje, orodja za mešanje barv in drugo specializirano opremo, ki je značilna za tak tip dela. Delo načeloma ni nevarno, seveda pa je pri tem potrebna tudi pazljivost in poznavanje orodja. Nevarna so lahko dvigala za avto če jih ne znamo pravilno uporabljati.

Vsaj pri ličarskem delu pa se boste srečevali z različnimi kemikalijami, mnoge od teh so zdravju škodljive, zato se je pri delu potrebno primerno zaščititi in poskrbeti, da materiali ne pridejo v stik z našimi dihali in kožo.

Categories
Avto

Avtomobilske pnevmatike oz. gume

Beseda »pnevmatika« pomeni napihnjeno kolo, ki je sestavljeno iz gume. Davnega leta 1887 jo je patentiral John Dunlop, ki je drugače opravljal delo živinozdravnika. Tri leta kasneje je mehanik Wilch izpopolnil pnevmatiko, tako da jo je razdelil na dva dela – zunanji plašč in notranjo zračnico. Brata Michelin sta pripomogla k evoluciji pnevmatik ter jih prilagodila avtomobilom. To je povzročilo velik napredek v razvoju avtomobilov in odprlo ogromne možnosti na področju avtomobilskih dirk. Ravno te še dandanes stremijo k najboljšim pnevmatikam in ženejo njihov razvoj naprej.
Danes lastniki jeklenih konjičkov poznajo tri vrste pnevmatik oz »gum« glede na letne čase;

Celoletne gume so primerne za uporabo ob vseh letnih časih. Izjema je so le snežne razmere, ko moramo na njih nujno namestiti verige. Pravih celoletnih pnevmatik ni, ker so njihovi profili izdelani lahko bolj v smeri zimskih gum ali pa bolj letnih. T.i. celoletne gume so torej najboljša izbira za voznike, ki so redkokdaj na cesti in se jim ne splača menjati sezonskih gum.
Zimske gume moramo načeloma zamenjati do 15. novembra vsako leto, izjema je le v primeru, ko sneg zapade prej. Takrat jih moramo namestiti nemudoma, ker v nasprotnem primeru zaradi zakonskih določil ne smemo uporabljati avtomobila.
V nasprotju z zimskimi gumami, ki se uporabljajo le pozimi, poznamo še letne gume. Te se uporabljajo spomladi, poleti in jeseni. Namenjene so torej toplim in vlažnim voznim razmeram. Priporočeni datum za namestitev le-teh je 15. marec, možno pa je celo leto voziti tudi z zimskimi vendar ni priporočeno.