Categories
Hrana Prehrana

Kako skuhati kavo

Kava je naravno poživilo, ki v zmerni količini poveča pozornost in bitje srca, pri nekaterih pa povzroči tudi nespečnost. Lahko je obvezno del jutranje rutine, lahko si jo privoščimo po kosilu, ali pa le takrat, ko se dobimo na klepetu s prijatelji. Po svetu kavo pripravljajo na različne načine – postrežejo jo v miniaturnih ali ogromnih skodelicah – tukaj pa je nekaj preprostih idej, kako si lahko sami skuhate odlično kavo.

 

Nasveti za kuhanje kave

 

Turška kava
Za pravo turško kavo v džezvo nalijete malo več kot skodelico mrzle vode. Takoj dodamo žličko mlete kave in postavimo na ogenj. Počasi segrevamo in medtem mešamo. Ko se začne kava dvigovali, džezvo odstavimo z ognja. Pred serviranjem počakamo nekaj trenutkov. Po želji jo lahko tudi sladkamo.

Kava iz kafetjere
Za ta način priprave kave potrebujete kafetjero in kavo, ki je primerno zmleta – ne preveč fino, kot za turško kavo. Kafetjera sestoji iz treh delov. V spodnjega morate naliti vodo, v sredino pa nasujete kavo. Kafetjero nato postavite na ogenj in ko kava zavre, priteče v zgornji del posode.

Kava iz kavnega aparata
Če vam je všeč okus tako pripravljene kave, lahko investirate denar v kvaliteten aparat, ki vam bo jutra polepšal z okusnim espresom ali kapučinom. Na trgu je veliko različnih modelov in znamk, zato lahko zagotovo najdete pravega zase.

Instantna kava
Marsikdo jo zaničuje kot »nepravo« kavo, a njena prednost je predvsem enostavna in hitra priprava. Preprosto prelijte žličko ali dve kave z vročo vodo ter dodajte sladkor ali mleko po okusu.

Ne glede na to, kateri način priprave kave vam je najljubši, pa je osnova za dobro kavo kvalitetna vrsta kave.

Categories
Hrana

Komu je namenjena športna prehrana?

Športna prehrana je zelo pomembna pri vsakem športniku, sploh pri tistih, ki želijo opaziti napredek. Če športnih želi pridobiti na mišični masi, mora jesti temu primerno hrano, enako velja za tiste, ki želijo izgubiti mišično maso ali pa preprosto oblikovati svoje telo. Za to pa obstaja več načinov prehranjevanja. Vsekakor med pomembne prehranske izdelke pri športni prehrani spadajo beljakovine (proteini), ogljikovi hidrati, zdrave maščobe, prehranski dodatki, kot so vitamini in minerali in tako dalje. Katere pa so osnove športne prehrane? Kot prvo tako športniki, kot tudi osebe, ki se s športom ne ukvarjajo, morajo zaužiti vsaj 5 manjših obrokov na dan. Popiti moramo vsak 3 litre tekočine (vode) na dan, športniki tudi do 6 litrov tekočine. Kar se tiče glede ogljikovih hidratov je priporočeno, da se le-te proti večeru zmanjšujejo, povečujejo pa naj se beljakovine, prav tako so beljakovine priporočene po treningu, saj moramo obnoviti in »nahraniti« mišico. Beljakovine oziroma proteine, ki k regeneraciji mišice pripomorejo, lahko kupimo v trgovinah s športno prehrano, kot je npr. Nutrica. Proteine dobimo v prahu, ki jih nato zmešamo z vodo. Vedeti moramo tudi, da mora hrana športnika vsebovati več beljakovin, kot pa ogljikovih hidratov.

Če se športnik ne bo pravilno prehranjeval, potem bo težje opazil svoje napredke, zaradi katerih trenira. Pri beljakovinah pa je nadvse pomemben glutamin, ki je eden izmed sestavnih delov aminokislin. Glavni porabniki glutamina so mišice, imunski sistem, ledvice in tanko črevo, glavna proizvajalca pa sta skeletne mišice in pljuča. Ker pa športniki potrebujejo veliko več vnosa vseh teh snovi, pa morajo glutamin jesti tudi kot dodatek k prehrani. Zmanjšanje glutamina v telesu lahko povzroči padec odpornosti telo pa postane dovzetnejše za razne poškodbe. Glutamin s svojim pozitivnim vplivom na imunski sistem preprečuje veliko negativnih stvari, kot so razne infekcije, preprečuje razgradnjo mišic in zmanjšuje negativne učinke katabolnega hormona kortizola.

Categories
Hrana

Bi si privoščili kokošje kremplje po kitajsko?

Kitajska je ogromna in raznolika dežela, kar se odraža tudi v njeni kuhinji. Ta obsega najrazličnejše vrste mesa in zelenjave, veliko tipičnih jedi pa poznamo tudi pri nas, saj lahko kitajsko restavracijo najdemo že skoraj v vsaki vasi. A ena izmed bolj nenavadnih in pri nas tudi verjetno manj znanih jedi pa so kokošji kremplji.

Kitajska iznajdljivost

Večino užitnega mesa na kokošjih krempljih sestavljajo koža in kite, mišic pa ni prav dosti. Poleg tega jih sestavlja veliko drobnih kosti, zaradi česar je lahko njihovo uživanje še nekoliko oteženo. Kljub temu so kokošji kremplji Kitajska posebnost, ki jo jedo v več kitajskih pokrajinah. Postrežejo jih kot prigrizek k pijači, hladno jed, v juhi ali za glavni obrok. Imajo tudi druga imena, npr. feniksovi kremplji ali kokošja stopala.

Kako pripravijo kokošje kremplje?

V Guandongu in Hong Kongu jih običajno najprej ocvrejo ali skuhajo na pari, nato pa jih dušijo v omaki, ki ji dodajajo fermentiran fižol in sladkor. V celinskem delu Kitajske v specializiranih barih, kjer strežejo prigrizke in malice, kokošje kremplje podušijo s sojino omako, nageljnovimi žbicami, zvezdnim janežem, česnom, cimetom in čilijem. Na Kitajskem kokošje kremplje dejansko lahko kupite v večini živilskih prodajaln – običajno so na polici blizu arašidov, sončničnih semen, žvečilnih gumijev in čipsa. Še en drug popularen recept: kokošje kremplje marinirajo v omaki iz riževega kisa, riževega vina, sladkorja, soli in zdrobljenega ingverja, ter jih postrežejo kot hladno jed.

 

Verjetno se povprečnemu Evropejcu takšne jedi ne slišijo preveč okusno – a Kitajcem se zdi prav okusno, ko žvečijo mehke kosti in kožo, izpljunejo pa trde kosti – nekako namesto žvečilnega gumija.