Categories
Družabna omrežja

Ali so spletna socialna omrežja res novost?

V preteklih letih je pogosto slišati, kako so socialna oz. družbena omrežja novost, ki bo bistveno spremenila spletno in realno pokrajino poslovanja podjetij – in kako bo to povsem drugačen način komunikacije s kupci. Pa je temu res tako? So družbena omrežja res popolna inovacija, kot je še ni bilo?

 

Trdimo, da temu ni tako. Le kam bi lahko potem uvrstili mnoge osebne spletne strani, ki so si jih izdelovali posamezniki sami v devetdesetih letih, pa obdobje blogomanije, ko si je ogromno število posameznikov pa tudi podjetij odprlo le-te za namene bolj neformalnega komuniciranja in izražanja mnenj, ter ažurnejšega sporočanja – in ne pozabimo, da so slednji imeli praviloma vedno spodaj tudi možnost komentiranja napisanih člankov. Pred nastopom Facebooka in Twitterja je pravzaprav obstajalo še cel kup strani, ki so jima bile po funkcijah zelo podobne – kot npr. MySpace in še bi se jih lahko naštelo.

 

Novodobna družbena omrežja torej niso pravzaprav neka velika novost – a vsekakor ne gre za to, da bi jih ignorirali. Pravzaprav jih ne smemo, a bistvo je torej v tem, da je temu tako že dalj časa – že dalj časa so najbolj proaktivna podjetja uporabljala več možnih spletnih orodij, ki so se pojavila z namenom promocije in širjenja svoje dejavnosti, ne glede na to, ali se je temu reklo družbeno omrežje, blog, ali kaj drugega. Prav tako ne glede na to, ali je šlo zgolj za “modno muho”, kot se zdi v retrospektivi, ali pa za nekaj trajnejšega. Nenazadnje to vprašanje niti ni na mestu. Ključno je to, da so stalno skušala komunicirati s svojim tržiščem – preko katerekoli oblike že. Šli so torej tam, kjer so kupci in se sproti prilagajali posameznih karakteristikam novih oblik, osnovni cilji in nameni pa so ostali podobni.

 

Pričakovati je, da bo tako tudi vnaprej. Morda bo Facebook obstajal še 100 let, morda pa bo tako popularen le še nekaj let, preden ga bo zamenjala kakšna druga novost – a to niti ni pomembno. Zdaj je tukaj in je sestavni del komunikacije na spletu, zato je ga je smiselno upoštevati in uporabljati. Če se to ne bo spremenilo, ga seveda uporabljajmo še naprej, če se bo to spremenilo, pa bomo preusmerili trženjske aktivnosti na druge kanale.

 

Več si preberite tukaj.

Categories
Družabna omrežja

6 nasvetov za boljšo komunikacijo na družbenih omrežjih

Popularnost družbenih omrežij raste iz dneva v dan, na njih se vsakodnevno pojavljajo nove blagovne znamke z zanimivimi trženjskimi kampanjami, še vedno pa je precej takih, ki si na njih še vedno ne upajo nastopiti. Zato smo za vas pripravili 6 najpogostejših vprašanj, ki se ob tem pojavljajo, in odgovorov nanje.

 

Ali je Social Media Marketing res izguba časa?

Družbeni mediji igrajo v današnjem času izjemno pomembno vlogo pri komunikaciji med ljudmi – tako v njihovem privatnem življenju kot tudi s poslovnega vidika. Ljudje se z njihovo pomočjo povezujejo med sabo ter delijo svoje interese in izkušnje, in ravno to je tisto, kar morajo izkoristiti tudi podjetja oz. blagovne znamke. S prisotnostjo na družbenih omrežjih lahko podjetja prehajanje informacij in mnenj med uporabniki, ki so morda ravno njihove potencialne stranke, spretno obrnejo v svoj prid in postanejo del njihove komunikacije oz. osrednja tema.

Je naše podjetje premajhno, da bi imelo korist od družbenih medijev?

Družbena omrežja so »domovanje« številnih spletnih skupnosti, ki omogočajo povezovanje uporabnikov s podobnimi interesi, zanimanji. Med njimi bi se zagotovo našle kakšne, ki bi bile lahko sestavljene iz vaše ciljne skupine, in sicer ne glede na to, kako majhno, specializirano ali lokalizirano je vaše podjetje. Družbena omrežja na tem področju predvsem brišejo razlike med malimi in velikimi podjetji, saj je najpomembnejši vložek ravno vaš čas in ne toliko budget.

Ali je Social Media Marketing res tako zapleten?

To vprašanje si postavljajo številna podjetja, ki želijo svoje komunikacijske kanale prenesti tudi na družbena omrežja. Za uspešno komunikacijo z vašimi oboževalci vam ni potrebno biti guru družbenih omrežij – začnite preprosto, vendar učinkovito! Vaš cilj naj bo pristna, sproščena komunikacija in ustvarjanje kakovostnih interakcij. Obveščajte uporabnike o novostih, zanimivostih in spremembah na vašem področju in bodite na voljo za njihova vprašanja, pohvale in pripombe. Ne ustrašite se kritike, saj lahko le na tak način izveste, kaj si vaše stranke od vas želijo, in jim to tudi ponudite.

Ali si je potrebno postaviti cilje, kaj želimo s Social Media Marketingom doseči?

Uporaba družbenih omrežij kar tako v tri dni vam ne bo prinesla želenega učinka. Zato si je potrebno še preden ustvarite svoj profil ali stran na izbranem družbenem omrežju postaviti cilje, ki jih želite realizirati. Eni izmed glavnih ciljev vstopa podjetij oz. blagovnih znamk v komunikacijo na družbenih omrežjih so povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje prodaje produktov in/ali storitev ter pomoč kupcem oz. uporabnikom. Brez zastavljenih ciljev namreč ne boste mogli meriti učinka, ki ga ima vaša prisotnost na izbranih družbenih omrežjih.

Kako izbrati pravi komunikacijski kanal?

Komunikacijske kanale vedno izbirajte glede na vašo blagovno znamko – kaj bi bilo zanjo najbolj učinkovito? Je to sproščen klepet, deljenje vsebin in »všečkanje« objav na Facebooku, kresanje mnenj ob provokativnih objavah na Twitterju ali pisanje blogov? Seveda ste lahko ob pravilni strategiji komuniciranja prisotni tudi na vseh, pa jih res potrebujete? Boste z njimi dosegli, kar želite, ali na koncu ne bo pravih rezultatov? Postavite si vprašanje: Kaj je tisto, kar uporabnike povezuje z vašo blagovno znamko? In nato glede na odgovor izluščite družbeno omrežje, ki je za vas najbolj primerno.

Primere dobre prakse najdete na: http://www.red-orbit.com/storitve/social-media-marketing/najuspesnejse-smm-kampanije.php.