Categories
Spletni marketing

Merjenje obiska spletne strani spletna realnost

Merjenje obiska spletne strani je spletna realnost .

Spletna realnost nam govori o tem, kašne značilnosti ima splet. Posamezne osebe ali skupine oseb imajo na spletu različne interese. Lahko bi jih razdelili na profesionalne obiskovalce ali spletne sodelavce ter obiskovalce, katerih interes je zgolj obisk od katerega pa nimajo profesionalnih koristi. Profesionalni obiskovalci in spletni sodelavci so tiste osebe, ki lahko na spletu ustvarijo določene materialne koristi. Merjenje obiska spletne strani jim sporoča vrsto koristnih informacij. Za ustvarjanje koristi je pomembno predvsem vedenje, kako se te koristi ustvarjajo, koliko koristi je ustvarjenih, koliko koristi je ustvarila konkurenca in podobno. Na podlagi teh informacij so lahko zadovoljni ali pa želijo spremembe na boljše. Merjenje obiska spletne strani lahko zanima tudi širšo javnost oziroma osebe, ki od obiska spletnih strani nimajo posebnih materialnih koristi. Priljubljenost določene spletne strani pomeni, da ima privlačno vsebino. Privlačna vsebina pomeni, da je spletna stran zanimiva zaradi točno določenih razlogov. Obisk spletne strani jih prepriča ali je ta privlačnost zanje zanimiva ali ni zanimiva. Danes je med obiskovalci speta veliko kritičnih obiskovalcev, ki jih zanimajo predvsem kakovostne vsebine. Kritični obiskovalci se dobro zavedajo dejstva, da obisk spletne strani še ni nujno tudi znak kakovosti spletne strani.
Merjenje obiska spletne strani jim govori, da je spletna stran obiskana. O kakovosti pa merjenje obiska spletne strani ne daje nobenih koristnih informacij. Merjenje obiska spletne strani lahko kritičnim obiskovalcem spleta aktivira raziskavo o kakovosti določenih spletnih strani. V primeru, da imajo izkušnje, bodo merjenje obiska spletne strani obravnavali po njim znanih načelih raziskave. Motivacija obiska spletne strani je lahko z rezultatom merjenja usklajena na razne načine. Kritični obiskovalci spleta se zavedajo, da je dobro obiskana spletna stran predvsem zanimiva in privlačna, kakovost dobro obiskanih spletnih strani pa je velikokrat lahko vprašljiva.

Merjenje obiska spletne strani nudi informacije mnogim koristnikom spleta.

Categories
Oglaševanje in marketing Spletni marketing

Google adwords, spletno oglaševanje

Google adwords je spletno oglaševanje .

Pomembnost storitve google adwords je v plačljivem oglaševanju. Google adwords vsem svojim strankam omogoča, da so njihovi izdelki ali storitve v skupini drugih izdelkov ali storitev bolj vidni. Prednost google adwords storitve je v dejstvu, da se uporabniku ob vnosu iskanega polja izpišejo na visokih oziroma najvišjih mestih. Google adwords ponuja oglaševalcem izdelkov ali storitev, da sami zberejo ključno besedo. Pomembnost, ki jo google adwords ima za oglaševalca je, da sam določi, kaj bo njegov izdelek ali storitev zaznamovalo. Google adwords poleg ključne besede in naslova omogoča, da se izdelek ali storitev na kratko predstavi. Na ta način bo uporabnik spleta imel predstavo, kaj izdelek ali storitev ponuja. V ponudbi podobnih izdelkov ali storitev se bo na ta način lahko orientiral. Načini kako se kupec izdelkov ali storitev so pomembni za trženje ter dobro raziskani in proučeni. Promocije so skrbno načrtovane, pri tem se ne izpusti nobeno podrobnost, ki bi pomenila na eni strani večji uspeh, pa tudi podrobnosti, katere bi uspeh ogrozile. Zato so promocije za različne trge drugačne pri enakem izdelku ali storitvah. Razlog tiči v lastnostih trga, saj se lastnosti v očeh kupca med državami razlikujejo. Spremembe, ki jih promocija za izdelek ali storitev prinaša na različne trge so različne. Velikokrat se zgodi, da se zamenja celo ime izdelka, saj lahko ime v določenem jeziku pomeni žalitev ali kakšno podobno negativno sporočilo. Promocije za izdelek ali storitev so enako različne za posamezne trge. V promocijah se za različne trge uporablja drugačna podoba, zamenjajo se osebe, promocija je praktično enaka vendar drugačna. Tako se v nekaterih promocijah na isti sceni pojavlja mlada ženska, za drugo državo pa isto mesto zaseda starejša moška oseba, katera je vsem v tisti državi dobro znana in velja za prepoznavno osebo.

Google adwords je sodoben način oglaševanja prek spleta.

Categories
Optimizacija Spletni marketing

Uporaba orodja Google Analytics za potrebe marketinga

Spletna stran danes ni več samo vizitka s kontaktnimi podatki, ampak postaja vedno bolj pomembno orodje za marketing in prodajo. Na kakšen način pa lahko spletno stran spremenimo v prodajno orodje? Postavljanje strategije, planiranje in izvedba so obvezni koraki pri postavljanju spletnega mesta. Do tu vse lepo in prav. Vendar pa lastniki spletnih strani pogosto pozabijo na to, da je možno in potrebno na nek način izmeriti njihovo učinkovitost. S pomočjo pridobljenih rezultatov lahko pravilno načrtujemo nadaljnji razvoj spletne strani, ki na ta način postaja vedno bolj učinkovita v smislu vračila investicije.

Orodje, ki omogoča spremljanje statistike in je hkrati brezplačno, je Google Analytics (http://www.google.com/analytics/). Verjetno večina pozna Google Analytics, saj vsi statistični podatki kažejo na to, da že več kot 50 odstotkov spletnih strani za pridobivanje svoje statistike uporablja to orodje. Dejstvo je, da Google Analytics postaja tako rekoč obvezna oprema pri spletni strani, podobno kot varnostni trikotnik v avtomobilu. Čeprav je orodje brezplačno, omogoča marsikaj, kar ponujajo plačljiva orodja, poleg tega pa je zelo prilagodljivo. Google Analytics že v osnovi ponuja vse potrebne statistične podatke, ki jih lastnik spletnega mesta potrebuje, za boljše poznavalce pa omogoča tudi spremljanje napredne statistike.

 

Kako lahko zbrani podatki koristijo marketingu?

Osnovni podatki, ki jih lahko dobimo s pomočjo orodja, koristijo predvsem programerjem spletne strani in strokovnjakom za optimizacijo strani. Prvi lahko hitreje odpravijo tehnične napake, drugi lahko učinkoviteje izvajajo optimizacijo strani. Naprednejša statistika pa je zelo pomembna za uspešnost spletne strani kot marketinškega in prodajnega orodja. Glavne koristi, ki jih prinaša uporaba Google Analytics-a z vidika marketinga, so naslednje:

1. Informacije o viru obiska spletnih strani. Če smo npr. zakupili oglaševalski prostor na različnih portalih (pasice, oglasi ipd.), lahko spremljamo število obiskovalcev, ki pridejo na našo stran preko teh strani.

2. Informacije o obisku posameznih sklopov vsebine in obisku posameznih podstrani. Spremljamo lahko, katere podstrani so najbolj obiskane in najbolj brane, kje se obiskovalci najdlje zadržujejo, katere strani imajo največji vpliv na konverzijo ipd. Tako lahko obiskovalcem in potencialnim strankam ponudimo tisto, kar jih najbolj zanima.

3. Segmentacija uporabnikov. S kreiranjem različnih segmentov uporabnikov in primerjavo različnih podatkov lahko relativno hitro najdemo najbolj primerno ciljno skupino. Vsebino spletne strani lahko kasneje prilagodimo tem uporabnikom in tako povečamo oz. maksimiziramo možnost konverzije.

4. Možnost merjenja vsake posamezne marketinške kampanje, ki je kakorkoli povezana s spletno stranjo. S pravilno pripravljeno kampanjo in pravilnimi nastavitvami v Google Analytics-u lahko natančno izmerimo uspešnost posamezne kampanje, pa naj bo to email kampanja, kampanja na spletni strani, kampanja preko partnerskih strani ipd.. Tako bodo naše kampanje vedno učinkovitejše in tako tudi uspešnejše.

Vidimo lahko, da je Google Analytics primeren tako za majhne spletne strani kot tudi za kompleksna spletna mesta. Dejstvo je, da je danes za uspeh spletnega mesta pomembno, da znamo izmeriti, kaj učinkuje in kaj ne. Tako se izognemo napakam in izkoristimo svoj potencial. Predvsem zaradi tega je Google Analytics postal nepogrešljiv pripomoček za lastnike spletnih strani.

Categories
Spletni marketing

Pojavljanje na spletu, spletno oglaševanje – zagotovljen uspeh?

Ali danes kot podjetje sploh obstajamo, če nismo prisotni na spletu?
Internet je v zadnjem desetletju spremenil svet, ljudi in posel. Informacije so dostopne hitreje in širšemu krogu ljudi. Posel poteka hitreje. Inovacije so postale del našega vsakdana. Živimo v popolnoma informacijski dobi. S tega stališča podjetje brez podpore spleta težko uspe. Kljub temu pa se moramo zavedati, da je vsaka poslovna panoga področje zase in da v vsaki poslovni panogi veljajo nekoliko drugačna pravila. Vsekakor bi lahko našli podjetja, ki tudi brez podpore in prisotnosti na spletu še vedno uspevajo. Moje mnenje je, da se v vsaki panogi lahko s pomočjo spleta razvije boljši poslovni in trženjski model, ki podjetju pomaga do učinkovitejšega poslovanja in večjih uspehov.

Je spletna stran dovolj?
Preprosto povedano ne. Spletna stran je zgolj eden od temeljev dobrega spletnega nastopa. Če smo se pred desetimi leti pogovarjali o tem kako postaviti spletno stran, je postalo to v današnjem času že popolnoma trivialno. Spletna stran je osnova brez katere podjetje na spletu ne more preživeti, še zdaleč pa ne more zagotavljati uspeha na spletu. Spletni marketing je sestavljen iz številnih trženjskih in komunikacijskih kanalov. Med njimi so verjetno najbolj poznani spletni iskalniki, Facebook, YouTube, email itd. Dober spletni nastop izkorišča vse te kanele in med njimi gradi sinergijo, ki zagotavlja še boljše rezultate.

Kaj je to digitalna blagovna znamka?
Digitalna blagovna znamka izhaja iz teorije neodvisnosti digitalnega sveta, kot celovitega in samosvojega ekosistema. V preteklosti so podjetja digitalni svet uporabljala predvsem zato, da so uporabnike preusmerjala v klasični svet. Celotni poslovni model blagovnih znamk je temeljil na offline oz. klasičnem svetu. Svet v katerem živimo ponuja in celo zahteva več. Digitalna blagovna znamka se ločuje od klasične blagovne znamke. Postaja samozadostna enota, ki temelji na svojem lastnem poslovnem modelu in na podlagi tega tudi samostojno zagotavlja poslovne rezultate.

Lahko razporedite spletne kanale, kjer morajo biti podjetja prisotna, glede na količino vloženega časa in procentom izkupička…denimo za spletno trgovino?
Vse je odvisno od ciljev. Če predpostavljamo, da je cilj prodaja, med najučinkovitejše spletne kanale vsekakor spada iskalni marketing, se pravi optimizacija spletnih strani in zakup ključnih besed na spletnih iskalnikih. Iskalni marketing zaradi svojega »pull« pristopa dosega tudi do 10x boljše rezultate od drugih oblik spletnega marketinga. Med učinkovitejšimi kanali je tudi email marketing, pozabiti pa ne smemo tudi na social media marketing. Seveda je strategija digitalnega nastopa vedno odvisna od več dejavnikov.

Lahko brez oglaševanja dosežemo dober »branding« in konverzije?
Ključno vprašanje je, kaj je sploh blagovna znamka. Blagovna znamka vsekakor ne izhaja iz oglaševanja. Blagovna znamka so čustva, ki jih nosijo uporabniki v sebi, so občutki, izkušnje, vtisi. Vsekakor blagovna znamka ni to kar podjetje pravi da je, temveč je to kar uporabniki pravijo da je. Blagovna znamka je v rokah uporabnikov. Blagovno znamko gradimo skozi celotno komunikacijo z uporabniki, skozi odnose in zgodbo, ki jo govorimo.

Če že moramo oglaševati, kje in kako?
Bistveno vprašanje ni kje in kako ampak za kakšno ceno. Pri izbiri trženjskega kanala je v prvi fazi potrebno upoštevati učinkovitost. Vprašati se je potrebno kateri kanal prinaša boljše rezultate. Čar interneta je, da je na njem vse merljivo in s primerno zastavljeno metriko in s strokovnim pristopom se lahko vzpostavi digitalni trženjski splet, ki skorajda garantira uspeh.

Categories
Spletni marketing

Google Adwords – oglaševanje, ki je učinkovito in kreativno!

Zakup ključnih besed, drugače imenovan tudi kot PPC (Pay per Click) ali Google Adwords, je eden najučinkovitejših načinov oglaševanja. Blagovnim znamkam oz. uporabnikom namreč omogoča, da se njihovi oglasi prikazujejo le kupcem, ki v tistem trenutku iščejo njihove izdelke ali storitve. Takšen način oglaševanja je preprost in učinkovit tudi kar se tiče obvladovanja stroškov, saj uporabnik plača samo, kadar potrošniki dejanski kliknejo oglas. Za vas smo tokrat pripravili 6 najpogostejših vprašanj, ki pestijo uporabnike.

 

Kateri so najpomembnejši elementi dobrega Google Adwords oglasa?

Prva stvar, ki jo vsak opazi, je zagotovo naslov oglasa. Le-ta moram imeti ne le dodano vrednost, ampak tudi t.i.  »call to action«. Glede na to, da se bodo poleg našega oglasa po vsej verjetnosti pojavljali tudi oglasi konkurence, je pomembno, da je oglas nekaj posebnega in da zadovolji potrebe naših potencialnih kupcev. Potencialni kupci morajo dobiti občutek, da bodo s klikom na oglas prišli natančno do tistega, kar v tistem trenutku iščejo. Poleg tega je smiselno v oglas vključiti tudi  relevantne ključne besede, s čimer se bo povečala možnost za več klikov. Še ena stvar, ki je nikakor ne smemo pozabiti, je testiranje oglasov. Smiselno je pripraviti več različnih oglasov, spremljati statistiko ter se hitro odzivati na rezultate. Ko že mislimo, da smo pripravili zmagovalen oglas, lahko vedno s testiranjem in optimiziranje ustvarimo še boljšega.

Koliko časa je smiselno oglaševati na Googlu?

V nekaj dneh je nesmiselno pričakovati neke berljive rezultate. Oglaševanje na Googlu zahteva svoj čas ter redno spremljanje in optimiziranje rezultatov. Šele po parih mesecih lahko bolj natančno definiramo uspešnost oglaševanja. Ob tem pa morajo biti seveda tudi jasno zastavljeni cilji ter pravilno nastavljene metrike.

 

Kdaj je zakup ključnih besed (PPC) boljši kot optimizacija spletne strani (SEO)?

Statistika kaže, da ljudje bolj zaupajo organskim zadetkom. Žal pa je tako, da z optimizacijo spletne strani počasi pridobivamo mesta med zadetki. S PPC kampanjo se lahko čez noč pojavimo na prvi strani – vendar med plačljivimi zadetki. Tovrstno oglaševanje je najbolj uporabno v primerih, ko želimo oglaševati sezonske ali enkratne storitve/izdelke. S PPC kampanjo si zagotovimo takojšnjo vidnost. Na ta način pripeljemo na spletno stran ljudi s ključnimi besedami, ki smo jih sami določili in so najbolj relevantne. Pri optimizaciji spletne strani se pogosto dogaja, da na stran pridejo obiskovalci, ki so iskali ključno besedo, ki se slučajno pojavi na naši spletni strani, vendar zanjo spletna stran ni optimizirana. PPC pa ima tudi druge prednosti. Vsak trenutek lahko preverimo, kateri oglasi so pri obiskovalcih uspešni in kateri ne. Brez težav oglas spremenimo ali začnemo oglaševati drugo ključno besedo. PPC omogoča ciljno oglaševanje glede na lokacijo obiskovalci. SEO tovrstnega ločevanja ne omogoča.

Kako izkoristiti rezultate PPC kampanje za nadaljnji marketing?

Googlova orodja v povezavi s prilagojenimi metrikami omogočajo natančno spremljanje vseh rezultatov PPC kampanje. Rezultati, ki jih dobimo s takšno kampanjo, lahko za podjetje pomenijo čisto zlato, le pravilno se jih mora obdelati, interpretirati in na koncu izkoristiti za rast podjetja. Omogočajo namreč identifikacijo kje na spletu se nahajajo naši kupci oz. ali so le-ti tukaj sploh prisotni, kaj jih najbolj zanima, katere storitve oziroma produkte kupci iščejo ter kdaj jih iščejo.

Da, s pomočjo PPC-ja lahko dobimo vse te odgovore in še veliko več. Že v preteklosti se je izkazalo, da podjetja rezultate takšnih kampanj brez težav uvrstijo v svoj 360-stopinjski pristop k marketingu in se s tem še bolj približajo potencialnim kupcem.

Na kakšne načine lahko razširimo navaden tekstovni oglas?

Poznamo več načinov razširitve. Osnovnih načinov je pet. Prvi je dodatna informacija o lokaciji. Ta podatek se pokaže pri oglasu v tekstovni obliki, hkrati pa je prikazan tudi zemljevid s točno označeno lokacijo. Ta način je uporaben, če oglašujemo podjetje, prodajni center, trgovino, hotel ipd. Drugi način je dodatna informacija o telefonski številki, ki se prikaže v oglasu. Številka je dobro vidna in pomaga uporabniku, da hitreje najde kontakt oglaševalca. Ta način je še posebej uporaben za pametne mobilne telefone, saj lahko uporabnik s klikom na številko takoj sproži klic. Tretji način omogoča razširitev oglasa z dodatnimi linki, ki kažejo na spletno stran oglaševalca. Z dodatnimi linki lahko lažje targetiramo uporabnike in ponudimo bolj specifične oglase. Četrti način bi lahko poimenovali kar družaben način. Pri tem načinu uporabljamo logiko “všečkanja” iz družabnih omrežij. Oglas s to vrsto razširitve poleg osnovnega teksta vsebuje še “+1” gumb, s katerim lahko uporabnik “glasuje” za oglas. Peti način omogoča, da oglas pripravimo kot oglas za mobilno aplikacijo, kar je danes logična posledica tega, da število mobilnih aplikacij skokovito narašča. Možnosti za druge dodatne informacije v oglasih je še precej. Pri tem gotovo ne smemo pozabiti na oglase o produktih, pri katerih je možno prikazati slike in dodatne informacije o posameznih produktih. Ta način je zelo primeren za oglaševanje spletnih trgovin in njihovih izdelkov.

Categories
Spletni marketing

Kako s pomočjo družbenih medijev povečati vrednost blagovne znamke?

Socialni mediji so se na krilih uspehov in odmevnosti nekaterih kampanj dodobra zakoreninili v trženjske strategije blagovnih znamk. Vedno več podjetij jim pripisuje pomembno vlogo pri načrtovanju njihovih marketinških kampanj, s tem pa se počasi večajo tudi vložki v socialne medije. Da bi upravičila svoje vložke v social media marketing, vse več podjetij posveča pozornost tudi vplivu socialnih medijev na njihove trženjske in komunikacijske cilje, predvsem pa vplivu na vrednost blagovne znamke. Z namenom boljšega razumevanja vpliva socialnih medijev na vrednost blagovne znamke smo v Red Orbitu na podlagi izkušenj in zbranih podatkov pripravili analizo tega področja.

Blagovna znamka je občutek

Da bi lahko definirali vpliv socialnih medijev na vrednost blagovne znamke, se moramo najprej vprašati, kaj sploh blagovne znamka je? Kaj loči slovenskega mobilnega operaterja Mobitel od šrilanškega mobilnega operaterja z istim imenom? Večina nas šrilanškega operaterja sploh ne pozna, do njega ne gojimo nobenih občutkov, navezanosti in ne ustvarjamo mnenja. V nasprotju s tem pa nas ob misli na slovenskega operaterja prej kot slej zavzamejo določeni občutki in preplavijo menja; negativna ali pozitivna. Blagovna znamka je občutek, ki ga nosimo v sebi – o produktu, storitvi ali podjetju. So čustva, ki jih uporabniki izlivajo v digitalno okolje. So slike, video posnetki, menja, priporočila in druge tekstovne objave, ki jih vsakodnevno srečujemo na Twitterju, Facebooku, YouTubu, spletnih dnevnikih in drugih socialnih medijih. Najbolj bistveno – blagovna znamka je tisto, kar pravijo uporabniki, da je.

 

Kaj je social media?

Social media so pogovori, ki neprestano potekajo na spletu. So odnosi, je zaupanje in je energija pozitivnega odnosa. Je okolje, v katerem živimo in ki uspešno pronica iz digitalnega v realni svet. Social media nista samo Facebook in Twitter, temveč tudi spletni dnevniki, forumi in druge oblike dvosmernega komuniciranja.

Blagovno znamko in socialne medije združujejo čustva.

Pogosto so to čustva, ki jih uporabniki gojimo do blagovnih znamk. Po podatkih raziskav si kar 93 odstotkov uporabnikov družbenih medijev želi, da bi podjetja vzpostavila prisotnost na družbenih medijih. Še več! Kar 85 odstotkov uporabnikov si želi, da bi podjetja in blagovne znamke vstopili v interakcijo in komunikacijo s svojimi strankami. Raziskave so pokazale, da fani blagovnih znamk v socialnih medijih predstavljajo za blagovne znamke večjo vrednost. Povprečno za nakup porabijo več kot 60 € več od povprečnega potrošnika, blagovni znamki so bolj zvesti in jo raje priporočajo svojim prijateljem.

Vrednost blagovne znamke

Raziskave so pokazale, da socialni mediji pozitivno vplivajo na trženjske cilje. Kako pa vplivajo na vrednost blagovne znamke? Se da čustva izmeriti? Vrednost blagovne znamke iz zornega kota družbenih medijev je sestavljena iz prepoznavnosti blagovne znamke, ugleda le-te in stopnje dialoga oz. interakcije med blagovno znamko in uporabniki.

Prepoznavnost blagovne znamke na družbenih omrežjih lahko izmerimo s številom fanov na Facebooku, številom sledilcev na Twitterju ali, na primer, s številom ogledov kanala in video posnetkov na YouTubu. Spremljamo lahko tudi število objav v drugih socialnih medijih. Na ugled blagovne znamke vplivajo pozitivni in negativni komentarji v družbenih medijih, priporočila, pozitivne in negativne objave na spletnih dnevniki in podobno. Najtežje od vsega je verjetno izmeriti stopnjo dialoga med uporabniki in blagovno znamko. Nanjo vpliva število komentarjev, like-ov, ogledov vsebine, količina prispevane vsebine s strani uporabnikov ter doseg vsebine.

Če želimo povečati vrednost blagovne znamke s pomočjo družbenih medijev, moramo delovati na vseh treh zgoraj opisanih nivojih. V praksi se to pogosto izkaže za težjo nalogo, kot izgleda na prvi pogled, vendar se vsak vložek v socialne medije sčasoma lepo poplača.

Avtor: Andraž Štalec je strokovnjak s področja spletnega trženja in direktor podjetja Red Orbit, vodilnega slovenskega ponudnika iskalnega in social medija marketinga. Več informacij na www.red-orbit.com.

Categories
Spletni marketing

Dinamični svet oglaševanja z Google Adwords

Google Adwords velja za eno najbolj dinamičnih okolij za digitalno oglaševanje. Spremembe, izboljšave in nove funkcionalnosti si sledijo v takem sosledju, da le največji entuziasti uspejo slediti vsem spremembam, le najboljši pa te spremembe uporabljajo tudi v praksi.

V članku vam razkrivamo nekaj bolj pomembnih novosti, ki jih vsekakor velja izkoristit, če želite povečati učinkovitosti digitalnega oglaševanja.

Remarketing

Remarketing zagotovo velja za eno najodmevnejših funkcionalnosti, ki jih ponuja Google Adwords. Z remarketingom lahko občutno povečate ROI, saj vam omogoča, da zelo natančno ciljate vse tiste, ki so že obiskali vaše spletno mesto. Še več, s kreativno-strateškim pristopom lahko oblikujete specifične ciljne skupine obiskovalcev vašega spletnega mesta, kamor spadajo npr. vsi tisti, ki so nek artikel že dali v nakupno košarico, a nakupa niso zaključili. Le-te potem preko oglasov v prikaznem omrežju »lovite« z ultra ciljanimi oglasi, kar vam seveda omogoča občutno povečanje prodaje in prepoznavnosti. Celoten remarketing lahko še dodatno oplemenitite z določitvijo interesnih in demografskih specifik ciljnih skupin vaših spletnih uporabnikov.

Dynamic Search Ads

DSA predstavlja nov mejnik v svetu oglaševanja Google Adwords. Oglaševalcem omogoča avtomatično generiranje oglasov za specifične segmente  produktov oz. storitev, predstavljenih na spletem mestu. Bistvena razlika med DSA in običajnimi tekstovnimi oglasi je v tem, da lahko pri DSA pozabite na ključne besede, bide in pisanje množice oglasov za specifične produkte in storitve z vašega spletnega mesta. DSA uporablja vsebino vašega spletnega mesta v povezavi z relevantnimi iskanji. Zato imajo oglaševalci pri določitvi spletne vsebine, ki se uporablja za DSA, proste roke. V DSA lahko tako vključite celotno spletno mesto ali pa zgolj podstrani, ki spadajo v specifično kategorijo, ki jo želite oglaševati. Te podstrani lahko še dodatno filtrirate z vpisom točnih naslovov ciljnih podstrani, URL naslovov, ki vsebujejo specifičen niz znakov, in podstrani, na katerih se pojavljajo določeni nizi, ki so vezani na segment, ki ga želite oglaševati:

Marsikomu bo DSA sprva zvenel povsem nejasno, a ko enkrat dobite vpogled v poročila, se dejansko začnete zavedati njegove surove moči.

Ad Extentions

Minili so časi oglasov Google Adwords brez razširitev. Vsi uspešni oglaševalci se poslužujejo ene od oblik razširitev tekstovnih oglasov. V slovenskem spletnem prostoru na popularnosti najbolj pridobivajo t. i. »sitelinki« na specifične podstrani in lokacijska razširitev oglasov. Dobro pa je vedeti, da oglase lahko razširimo tudi s prikazom telefonske številke, prikazom produktov, povezavo z Google+ ter prikazom povezave na mobilnih aplikacijah.

V letu 2013 lahko upravičeno pričakujemo nadaljevanje izjemnega razvoja oglaševalskega okolja Google Adwords. Če razkrijemo le nekaj »dobrot«, ki nas čakajo v 2013: dynamic display ads, remarketing za iskalno omrežje, razširjeni »sitelinki«, »media ads«, »comparison ads« s »CPL – cost per lead« modelom ter še mnogo drugih funkcionalnosti. Stopite v svet oglaševalske dinamike tudi vi, sami ali s pomočjo certificiranih strokovnjakov iz podjetja Red Orbit.

Categories
Spletni marketing

Kako se lotiti strategije nastopa na spletu?

Strategija nastopa na spletu je lahko spisana v 1001 verziji. Prilagojena mora biti samemu podjetju in njegovim ciljem, trgu, ciljnim skupinam, nastopu konkurence, kadrom, s katerimi podjetje razpolaga, ali budgetu, ki ga je pripravljeno nameniti marketingu na spletu, in še kaj bi se našlo.  Najbolj osnovne zadeve, s katerimi lahko spišemo dobro strategijo nastopa na spletu, pa se gibljejo okoli spletne strani, iskalnikov (Google, Najdi.si), ki predstavljajo »pull marketing«, in spletnega družbenega omrežja  Facebook, na katerem naj bi že 600.000 Slovencev prebijalo del svojega prostega časa.

 

Spletna stran

–          Pomembna je privlačna predstavitev produktov in/ali storitev. Besedilo naj odgovarja na probleme in potrebe vaših potencialnih strank. Opis naj bo enostaven in pregleden, saj na internetu besedila običajno skeniramo. Besedilo popestrite s slikami ali video posnetki.

–          Kontakt z vami naj bo enostaven na vseh spletnih straneh in povsod. Imejte v mislih, da smo uporabniki različni – nekateri radi pokličejo po telefonu, drugi pišejo po elektronski pošti, tretji pa vnašajo informacije v spletne obrazce. Če imate trgovino, naj bo na enostaven način predstavljena pot do tja.

–          Reference so izjemnega pomena, predvsem če ste relativno neznani. Predstavite znana referenčna podjetja,  izjave svojih strank s polnim imenom, slikami ali celo video posnetki. Izjave vaših strank naj povedo, kateri problem je bil s pomočjo vašega produkta ali storitve rešen.

–          Spletna stran naj bo pregledna, brskanje po njej pa enostavno.

–          Spletna stran naj bo prijazna iskalnikom in uporabnikom.

Iskalniki

–          Postavite se v glave vaših potencialnih strank in si zapišite besede, s katerimi bi iskali vaše produkte ali storitve. Ne pozabite na besede, ki predstavljajo probleme in potrebe, ki jih rešujejo vaši produkti ali storitve. Preverite obseg iskanj na iskalniku Google – uporabite Google keyword suggestion tool in ne pozabite na nastavitve ciljnega trga in jezika.

–          Ko imate seznam ključnih besed, ki so za vas najbolj pomembne, preverite naravne pozicije na iskalnikih. Pri iskalniku Google bodite pozorni, da niste prijavljeni v svoj Gmail račun, saj vam lahko Google v tem primeru rezultate priredi, tako da le- ti ne prikazujejo realne slike na iskalniku.

–          Na iskalniku se lahko lotite optimizacije spletnih strani ali pa ključne besede zakupite in plačujete za vsak klik.

–          Prijaznost vaše spletne strani iskalnikom seveda vpliva na položaje. Osnovno izhodišče je, da imate v besedilu vaše spletne strani ciljane ključne besede in da je koda vaše spletne strani prijazna iskalnikom. Ko so osnove urejene, pa vam k boljšemu naravnemu položaju na iskalniku pripomorejo kvalitetne zunanje povezave.

Facebook

–          Na Facebook-u si za svoje podjetje nikar ne naredite osebnega profila. Uporabniki si namreč za svoje prijatelje ne želimo blagovnih znamk.

–          Preden se lotite nabiranja fan-ov oziroma lajk-ov, si zapišite poslanstvo in cilje vašega fan page-a. In sicer, kaj boste komunicirali, na kakšen način in kako pogosto. Seveda ne  pozabite na glavno zadevo – kaj želite s svojim fan page-om doseči.

–          Nikar ne pustite strani stati pri miru 2 meseca, potem pa nadoknaditi zamujeno in objaviti 17 prispevkov naenkrat.

–          Redno pregledujte, kaj se dogaja, in redno odgovarjajte uporabnikom.

Analitika

Analizirajte svojo spletno stran, Facebook stran in dogajanje na iskalnikih ter ugotovitve preobrazite v izboljšave na vseh treh komunikacijskih kanalih. Naj vas ne bo strah sprememb – testirajte in vlagajte v razvoj, le na ta način lahko izboljšujete svoj nastop na spletu in dosegate zastavljene cilje.

Da se ne bomo narobe razumeli − Facebook ni primeren za vse produkte in storitve, kot tudi iskalniki v kombinaciji s spletno stranjo niso primerni za vse. V svojo spletno strategijo lahko vključite medijski zakup, YouTube, digitalni PR, sponzorstvo forumov, kakšnega dobrega blogerja, kot je na primer Had in celotni spekter off-line oglaševanja. Vedno pa si postavite merljive cilje in svoje aktivnosti analizirajte.

Katja Klepec, digitalni strateg

Katja pri svojem delu uporablja »mashup« znanj s področja sociologije, marketinga in spletne analitike. Svoje izkušnje s področja iskalnega marketinga in uporabe Facebook-a v komercialne namene s pridihom kretivnosti že več let zavija v uspešne spletne strategije večjih podjetij v Sloveniji.

Categories
Spletni marketing

Ali je skok brez padala v spletnem marketingu res dobra ideja?

Avtor: Andraž Štalec je strokovnjak s področja spletnega trženja in direktor podjetja Red Orbit, vodilnega slovenskega ponudnika iskalnega marketinga in optimizacije spletnih strani. Več informacij na www.red-orbit.com.

Internet je postal nujno trženjsko in komunikacijsko orodje. Brez njega si težko predstavljamo življenje in enako velja za večino slovenskih podjetij. Podjetje mora imeti svojo spletno stran, na žalost pa se večina podjetij postavitve svoje spletne strani loti popolnoma brez strategije. Vkrcajo se v prvo letalo, odletijo na primerno višino in skočijo. Pri tem pogosto pozabijo na padalo. Ali je to res pot do uspeha?

Internet je postal eden glavnih trženjskih in komunikacijskih kanalov. Podjetja se tega vedno bolj zavedajo. Zavedajo se potenciala, ki ga prinaša internet, zavedajo se množice vseh uporabnikov, ki preko spleta iščejo informacije, zavedajo se prodajne priložnosti. Glavna težava pri tem je, da vsi preveč hitijo. Postavljanje spletnih strani, predstavitve na Facebooku, oglaševanje in zakup ključnih besed brez strategije ter natančno določenih ciljev vodijo le v eno smer – trd pristanek na zemlji. Internet je ogromen medij, ki lahko brez začrtane strategije konzumira ogromne količine denarja. Večina podjetij se loti svojega nastopa na spletu prav z namenom povečanja prodaje in prihodkov. Če pri planiranju svojih spletnih aktivnosti ne uporabiš glave se kaj kmalu lahko zgodi, da bodo vložki veliko večji kot prihodki, ki jih s tem generiraš.

Ogromna paleta spletnih storitev in množica ponudnikov prav gotovo podjetju ne olajšata dela. Koga izbrati? Kje začeti? Katera storitev je zame najboljša izbira? Vse to so vprašanja, ki tarejo veliko podjetij. Dejstvo je, da zgolj spletna strani ni dovolj. Biti na spletu ni dovolj. Postati moraš viden, se pojavljati na družbenih omrežjih, spletnih iskalnikih in na spletnih medijih. Kater spletni komunikacijski kanal izbrati je težko reči. Vsaka panoga in vsako podjetje ima svoje specifike, želje in cilje, zato mora priprava spletnega nastopa temeljiti prav na teh elementih. Šablone za vse ni. Vsako podjetje je individualna celota, ki si zasluži svojo lastno strategijo.

Ko se lotevate svojega spletnega nastopa torej dobro premislite kaj je vaš cilj, komu bo spletna stran namenjena, kje na spletu vas bodo vaši ciljni uporabniki lahko naši, kakšni bodo vaši vložki v spletni marketing in kakšne rezultate pričakujete. Premislite ali imate s seboj padalo, ki vas bo varno prineslo do cilja in ali veste kje je vaš cilj in kam želite doskočiti! Po potrebi s seboj raje vzemite inštruktorja.

Categories
Spletni marketing

Merjenje spletne analitike in vse o konverziji- pogovor s strokovnjakom

–          Kako najlažje s pomočjo spletne analitike merimo neposredno učinkovitost oglaševanja – conversions (na primeru prijave na mailing in prodaje izdelkov)

Vedno moramo vedeti, kaj je cilj oz. kaj šteje kot konverzija, poznati moramo pa tudi vire obiska. S pravilnimi nastavitvami lahko dobimo relevantne podatke. Za primer bom predpostavil, da imamo spletno stran s ciljem, ki je pridobiti čim večjo bazo elektronskih naslovov za izvajanje email kampanje, za kar si pomagamo z obrazcem za prijavo na e-novice. Cilj je v tem primeru izpolnjen obrazec, spremljali pa bomo vse uporabnike, ki so obiskali našo spletno stran. V nastavitvah znotraj orodja Google Analytics dodamo »Goal« oz. cilj – izpolnitev obrazca (obisk URL naslova, kjer je zahvala za izpolnjen obrazec). Čez nekaj dni lahko že vidimo, kolikokrat je bil obrazec izpolnjen oz. koliko prijav na e-mail smo dobili. Hkrati lahko pogledamo, kolikšen je odstotek konverzije, kar pomeni razmerje med številom prijav in številom uporabnikov, ki so obiskali našo spletno stran, kar sem na začetku primera navedel kot vir obiska.

Drugi primer je prodaja izdelkov. Imamo recimo spletno trgovino, ki prodaja športne artikle. Da bo stvar malo bolj zahtevna, nas poleg konverzije vseh uporabnikov na spletni strani (prvi vir obiska) zanima tudi segment uporabnikov, ki so na spletno stran prišli preko naše Facebook strani (drugi vir obiska oz. segment uporabnikov). Tudi tukaj lahko postopamo na podoben način kot v prejšnjem primeru, in sicer tako, da dodamo »Goal« oz. cilj – nakup (obisk URL naslova, kjer je zahvala za nakup). Tako bomo lahko spremljali število nakupov.  Bolj priporočljivo pa je na stran vprogramirati kodo za »E-commerce« oz. e-trgovino, ki jo dodamo na stran, kjer prikažemo zahvalo za nakup. Na ta način bo Google Analytics dobil še dodatne podatke o vrednosti nakupa in posameznih postavkah na računu, tako da bo statistika res popolna. Na ta način smo cilj konverzije nastavili, preveriti moramo še, kako bomo spremljali konverzijo za oba segmenta – vse uporabnike in uporabnike, ki so prišli na stran preko Facebook strani. Stvar je preprosta. Prvi segment (vsi uporabniki) nam ne bo delal težav, saj so podatki tako ali tako že vezani nanj. Za drugi segment pa uporabimo možnost segmentacije znotraj Analyticsa, tako da naredimo nov segment z uporabniki, ki so našo spletno stran obiskali preko Facebook strani. Ko imamo tako postavljen cilj konverzije (prodaja izdelka) in oba segmenta (vsi uporabniki, Facebook uporabniki), lahko spremljamo statistične podatke o konverziji. Pri e-trgovini je stvar toliko bolj zanimiva, saj dobimo podatek o skupni vrednosti nakupov, kar pa lahko takoj primerjamo z vložkom v oglaševanje.

–          Koliko časa nam takšno spremljanje konverzij vzame od začetka kampanje, do konca (programer, spremljanje itd.)

Čas, ki ga namenimo statistiki, je lahko zelo različen. Odvisen je predvsem od kompleksnosti kampanje. Velika razlika je, ali delamo npr. samo e-mail kampanjo ali pa delamo kampanjo na družabnih omrežjih, hkrati objavimo sporočila za javnost na različnih portalih in  uporabljamo QR kode v tiskanih medijih ipd. V prvem primeru je priprava hitra, saj moramo v osnovi samo popraviti URL naslove v e-mailu, v drugem primeru pa je potrebno že pri pripravi koncepta kampanje vedeti, kaj nas zanima in kaj bomo spremljali.

Zelo pomembna faza, ki je nismo omenili, je »data-mining« oz. rudarjenje ali podatkovno rudarjenje. To ne pomeni samo sprotnega spremljanja statistike, ampak pomeni tudi poglobljeno in sistematično iskanje informacij, vzorcev, napak, uspešnih stvari idr. znotraj statistike. Zakaj je ta faza pomembna? Zato, da lahko že med kampanjo popravimo in izboljšamo določene stvari ali pa vemo, kaj bomo morali popraviti in na kaj bomo morali biti pozorni pri naslednjih kampanjah. Žal se pogostokrat zgodi, da statistične podatke pogledamo samo z vidika, ali smo dosegli cilje ali ne, ne potegnemo pa zaključkov, kaj je bilo dobro in kaj slabo oz. kaj bomo uporabili pri naslednji kampanji in česa ne smemo več početi.

–          Je Google Analytics res največja avtoriteta analitike? Alternative?

Google Analytics je postal avtoriteta na področju spletne analitike zaradi treh stvari. To orodje je bilo prvo, ki je na pregleden in tudi za laike berljiv način podalo enormno količino statističnih informacij o obisku spletnih strani in obnašanju uporabnikov. Drugi razlog za uspeh je bil ta, da je bila uporaba orodja brezplačna, kar je hitreje razširilo njegovo uporabo. Tretja stvar, ki še dodatno dviguje avtoriteto, pa je seveda Googlov iskalnik, ki ima največji tržni delež na svetu in gotovo tudi največjo količino informacij. V zadnjem letu je Google s svojim analitičnim orodjem naredil velik korak naprej. Dodanih je bilo precej funkcionalnosti. Med njimi bi izpostavil pregled obiska spletnih strani v realnem času (»Real-Time«), pregled večkanalnih tokov (»Multi-Channel Funnels«) in ne nazadnje podatke z družabnih omrežij (»Social Reports«). Opozoril bi tudi na najnovejšo možnost testiranja vsebine z A/B testiranjem (»Content Experiment«). Danes je možna tudi plačljiva uporaba orodja Google Analytics, ki pa v osnovi ne pomeni toliko dodatnih statističnih informacij, ampak pomeni večjo in 24/7 podporo s strani Googla.

Strinjam se, da je Google Analytics največja avtoriteta na področju spletne analitike. To se še nekaj časa ne bo spremenilo, saj brezplačnega programa, ki bi omogočal zbiranje in obdelavo tolikšne količine podatkov, še nekaj časa (če sploh kdaj) ne bo na voljo. Alternativo Analyticsu vidim v plačljivih orodjih za spletno analitiko, ki jih ponujajo podjetja, kot so npr. Omniture Inc., Bruce Clay Inc., Webtrends Inc., ClickTale Ltd., Experian in druga. Vendar se mi še vedno zdi, da je Google Analytics tisti, ki diktira standarde na tem področju.

 

–          Je »real-time« novost GA uporabna in kako?

Če nas zadovoljijo suhoparne številke in tedenska ali mesečna poročila, potem nam ta novost ne prinaša nekaj res novega. Po drugi strani pa vemo, da se danes vsebina na internetu spreminja hitreje in bolj pogosto, informacije pa se prenašajo hitreje, zato moramo ponavadi tudi reagirati hitreje. Ne smemo pozabiti tudi na to, da je danes digitalni marketing ena od pomembnih oblik marketinga. Zato je ta novost v določenih primerih uporabna.

Prvi primer uporabe je ta: v podjetju recimo pripravljamo e-mail kampanjo. V e-mailu uporabimo URL naslove z dodatnimi parametri, s pomočjo katerih bomo kasneje ugotavljali, kakšni so bili na spletni strani obisk, obnašanje uporabnikov in konverzija. Z orodjem »Real-Time« lahko še pred izvedbo kampanje preverimo, da je le-ta pravilno pripravljena in da bomo dobili pravilne podatke. Drugi primer uporabe: na blogu smo objavili nov prispevek in na Twitter profilu objavili kratko sporočilo. Oba zapisa vsebujeta povezavo na spletno stran. Z orodjem »Real-Time« lahko spremljamo obisk, ki je posledica objav, pri čemer lahko takoj razločimo, preko katerega od obeh kanalov smo dobili obisk. Hkrati lahko takoj opazimo, kdaj obiska prek kanalov ni več, in posledično vemo, kdaj moramo objaviti novo vsebino.

–          3 stvari, ki jih MORAMO meriti in redno analizirati s pomočjo spletne analitike so?

Če bi moral celotno analitiko združiti v tri področja (kar je mimogrede težko, saj je možnosti zares veliko), bi se odločil takole. Prva skupina podatkov so podatki o obisku strani (viri obiska, kvantiteta, kvaliteta …). Druga skupina so podatki o kvaliteti vsebine na spletni strani (najbolj obiskane strani, najbolj brane strani, čas na strani …). Tretja skupina so podatki o marketinških kampanjah in njihova uspešnost (viri obiska, konverzija …). Mogoče bi na tem mestu omenil segment uporabnikov, ki seveda zadeva vse tri skupine in na katerega podjetja danes tako pri marketinških aktivnostih kot pri statistiki pogosto pozabljajo – družabna omrežja. Vpliv le-teh je velik, kar je potrebno upoštevati pri spletni analitiki. To nakazuje tudi Google, ki v svoje orodje že vključuje funkcionalnosti za ta segment uporabnikov.

Pogovor z Boštjanom Hozjanom, vodjem razvoja v podjetju Red Orbit.do.o. Skozi več kot 8 let izkušenj z digitalnim marketingom se je Boštjan razvil v enega največjih strokovnjakov na tem področju v Sloveniji. Njegovo poznavanje iskalnega marketinga v kombinaciji s tehničnim znanjem in poznavanjem algoritmov spletnih iskalnikov je pomagalo doseči nadpovprečne rezultate na spletnih iskalnikih številnim podjetjem tako v Sloveniji, kot v tujini.