Categories
Hujšanje

Kako shujšati in se pri tem čim manj odrekati

Zelo redki so tisti srečneži, ki nikoli v življenju niso postavili vprašanja, kako shujšati. Velika večina ljudi, ki nima odlične presnove, ima problem s prekomerno telesno težo, če nima pod nadzorom dnevnega vnosa hrane oz. kalorij. Dokler je telo v fazi razvoja, potrebuje precej višji energetski vnos kot pri odraslem človeku. Večina otrok se ne sooča s problemom, kako shujšati. Čeprav se v sodobnem svetu, za katerega so značilne slabe prehranske navade, veliko otrok sooča s problemi debelosti oziroma prekomerne telesne teže.

Najpomembnejši vidik vprašanja, kako shujšati, je izbira zdravega načina hujšanja. Danes je splet poln hitrih diet za hujšanje, ki temeljijo na velikem omejevanju energijskega vnosa, kar pomeni,da temeljijo na tem, da osebam svetujejo naj pojedo zelo malo hrane. Njihov odgovor na vprašanje, kako shujšati, gre velikokrat v te ekstreme, da svetujejo izgubljanje telesne teže na podlagi omejevanja določene hrane oziroma makro hranil. To niso dobri odgovori na vprašanje, kako shujšati. Ključ do zdravega hujšanja je preprost: potrebno je izbirati polnovredna živila in uživati raznoliko prehrano. Zakaj? Odgovor je preprost. Raznolika prehrana zagotavlja, da v telo vnesemo vse za zdravje potrebne snovi.

Sedaj se boste vprašali, kako shujšati, če pa je nasvet ta, da uživajte polnovredno in raznoliko prehrano. Odgovor je v količini zaužite prehrane. Ugotoviti morate, koliko kalorij potrebujete na dan, da vzdržujete isto telesno težo, nato pa zmanjšate ta vnos za deset odstotkov. Če teža v 14 dneh ne pade, ponovite postopek. Večina živil ima zabeleženo, koliko kalorij vsebuje 100 gramov, tako da beleženje vnosa ne bi smelo biti velik problem. Odgovor na vprašanje, kako shujšati, se torej skriva predvsem v tem, da ustvarimo tako imenovani deficit, to je kalorijski primanjkljaj. Pri tem pa ne smemo pozabiti, da je potrebno zaužiti dovolj beljakovin, maščob in ogljikovih hidratov, da bo telo imelo vse potrebne sestavine za normalno delovanje.

Več informacij o zdravem življenju najdete tukaj

Categories
Hujšanje

Kava in hujšanje

Vloga kave pri hujšanju je bila predmet mnogih debat, zagotovo pa lahko rečemo, da ima lahko kava tako pozitivne kot negativne učinke za zdravje in izgubljanje kilogramov – vse je odvisno od tega, kako in koliko jo popijemo. Tukaj je nekaj preprostih nasvetov, kako kavo vključiti v program hujšanja.

1. Kavo pijte v zmernih količinah, saj lahko pretiran vnos kofeina povzroči nespečnost in povečan stres, ki pa lahko vodita v prenajedanje. Skodelica ali dve na dan sta dovolj.

2. Pozabite na smetano in sladkor. Morda se sliši zelo očitno, a dejansko lahko tako učinkovito zmanjšate vnos kalorij. Če res ne prenašate črne kave, uporabite posneto mleko in sladilo.

3. Spijte kavo po kosilu ali večerji. Pozitivna lastnost kave je zmanjševanje apetita, zato si jo privoščite namesto sladice, da boste premagali željo po sladkem.

4. Privoščite si kavo približno eno uro pred telovadbo, saj bo povečala vašo energijo, zmanjša pa lahko tudi bolečine v sklepih ali mišicah. Vseeno pa je ne pijte tik pred vadbo, saj lahko kombinacija kave in fizičnega napora povzroči razdražen želodec.

5. Poleg kave spijte veliko vode, saj kava običajno deluje kot diuretik. Da ne boste dehidrirali in da boste imeli občutek polnega želodca, spijte vsaj kozarec vode ob vsaki skodelici kave.

6. Odpovejte se raznim kavnim napitkom, ki vsebujejo velike količine mleka in sladkornih sirupov z različnimi okusi. Velika skodelica take kave lahko vsebuje toliko kalorij kot cel obrok!

 

Za uspešno hujšanje ne pozabite na uravnoteženo, zdravo prehrano in redno telovadbo. Če se boste osredotočili le na en vidik svoje prehrane oz. diete (npr. na kavo), izguba teže ne bo učinkovita.

Categories
Hujšanje

Kako shujšati in kasneje pridobljeno težo uspešno obdržati

Kako shujšati, kakšne diete se lotiti, da bomo končno odvrgli nekaj odvečnih kilogramov, vse to so vprašanja, ki v današnjem času izjemno popularna. Zaradi sodobnega načina življenja, kroničnega pomanjkanja časa, se le redki posvečajo pripravi zdravih obrokov in redni telesni aktivnosti. Dandanes že skoraj na vsakem koraku zasledimo hitre diete, ki obljubljajo čudeže, a prav vsaka izmed njih ima praviloma jo-jo učinek, kar pomeni, hitro izgubljeno, še hitreje povrnjeno. Poleg hitrih diet, pa poznamo tiste, ki na našo žalost ne obljubljajo hitrih in neverjetnih rezultatov. Takšne diete od nas zahtevajo predvsem veliko več discipline, vztrajnosti, pa tudi odrekanja. Posameznik, ki si želi shujšati si mora narediti načrt, predvsem takšen, ki vsebuje zdrav in uravnotežen jedilnik, z veliko gibanja. Kako shujšati mogoče že vemo, a kako kasneje težo, ki smo jo stežka pridobili tudi ohraniti, to pa je že veliko težje. Prav zato, se če se le da izognimo hitrih diet in se držimo načel zdrave prehrane, veliko se gibajmo, telovadimo, tečemo, kakršnakoli oblika vadbe nam pač ustreza, tisti posvetimo čim več časa. Takšnega načela, vključno z zdravo prehrano, se držimo še kasneje, ko odvečni kilogrami že skopnijo, pa bo tudi kazalec na tehtnici miroval. Zdrava hrana in veliko gibanja, ne pripomoreta k temu, da bomo shujšali, temveč tudi k temu, da bomo lepši tudi na zunaj, postali bomo bolj sijoči, imeli bomo lepšo kožo in sijoče lase. Kako shujšati bo kmalu le še vprašanje, primerna hrana in dovolj telesne aktivnosti sta zagotovilo za uspeh.

Categories
Hujšanje

Se tudi vi sprašujete kako shujšati?

Kako shujšati je vprašanje, ki se pojavlja vedno znova. Verjetno ni človeka, ki se vsaj enkrat v življenju ni odločil, da želi odvreči kakšen odvečen kilogram. Takšne, neustavljive želje po manj kilogramih in lepši postavi, se navadno začnejo takoj po novoletnih praznikih in so velikokrat kar sestavni del novoletnih zaobljub. Prav zima je tista, ko nam s telesno težo niti povzroča veliko težav, saj lahko odvečne kilograme bolj ali manj uspešno prikrijemo s debelo plastjo zimskih oblačil.

Panika pa nastane, ko se bliža poletje in takrat se velikokrat zgodi, da posegamo po tudi drastičnih dietah, ki pa na žalost bolj kot koristijo, našemu telesu škodujejo. Ko gre za hujšanje, pa vedno ni le vprašanje kako shujšati, še večja težava je, kako na novo pridobljeno težo tudi obdržati. Vedeti je potrebno, da se v nobenem primeru ne shujša kar čez noč, zato je pomembno, da se pripravi pravi načrt. Prva stvar, ki jo moramo narediti je, v glavi sprejeti svojo odločitev, ki naj bo trdna in dokončna. Bistvo vsakega zdravega hujšanja je pokuriti več maščob, kot smo jih v svoje telo vnesli in s tem naše telo dobesedno prisiliti v to, da začne kuriti odvečne zaloge maščob. A pri tem moramo s pravilno prehrano in predvsem z aktivnostjo paziti, da ne osiromašimo svojih mišic. Za uspešno hujšanje je potrebno gibanje, kakršnokoli, lahko je tek, lahko se vpišemo v fitnes, najamemo celo osebnega trenerja. Nasvetov kako shujšati je veliko, če nam uspe začeti, smo že na pol poti.

Categories
Hujšanje Prehrana Sadje Šport Zdravje Zdravje Zdravje in lepota

Ta pravo hujšanje je izključno zdravo hujšanje

Zdravo hujšanje je tisto, ki je zares uspešno, zato je še kako pomembno, da vemo iz katere strani se ga bomo lotili. Hujšanje je res le stvar preproste matematične formule, porabiti več kalorij, kot jih sprejmemo vase, a, ko je to formulo potrebno uporabiti v resničnem življenju je kar težko. Čezmerna telesna teža je prav gotovo eden od najbolj negativnih rezultatov sodobnega sveta, zato se število ljudi, ki se spopadajo z odvečnimi kilogrami iz leta v leto veča.

Zdravo hujšanje ni hujšanje na hitro, še manj stradanje in trpinčenje svojega telesa. Zdravo hujšanje se začne v glavi, kjer si naredimo načrt, poleg vsega tega pa se poskušamo držati določenih smernic in praktičnih nasvetov, ki nam pri tem še kako pomagajo. Na začetku vsakega obroka pojejmo krožnik juhe, to nam zagotavlja, da bomo kasneje pojedli manj. Seveda takšne juhe, ki vsebuje zelenjavo, ne tiste s kalorijami. Nikoli ne jejmo pred spanjem velikih količin hrane, če že moramo pojejmo nekaj lahkega in zdravega. Čim več hodimo, sprehajajmo se, namesto dvigala uporabimo stopnice, včasih se nekaj korakov ne rabimo peljati z avtomobilom. Vsaj enkrat na dan se tehtajmo, vsak izgubljen kilogram je dosežek, ki se ga moramo veseliti.

Categories
Čevlji Hobiji Hujšanje Prosti čas Šport Zdravje

Za redno vadbo in popolno telo si nadenite oblačila za fitnes

Oblačila za fitnes so v današnjem času, ko je postala za mnoge tovrstna rekreacija del vsakdana, ena od najbolj pomembnih stvari za nakup. Toda, če smo se pravkar odločili, da se odpravimo v fitnes ni potrebno takoj na začetku steči v prvo trgovino in nakupiti novih oblačil. Pomembno je, da izberemo oblačila, v katerih se bomo mi najbolje počutili.

In nikar ne pretiravajte, ne trudite se, da bi bili najlepši, niste prišli na modno revijo, saj je bistvo vsega fitnes, torej vadba.  Priporočljivo je, da se izognemo sintetičnim oblačilom in izberemo takšna, ki so tako funkcionalna, kakor tudi zadovoljijo vse naše potrebe. Biti morajo kar se da udobna, ne smejo pa omejevati gibanja. Oblačila za fitnes so navadno kratke hlače in majice, a nikar ne smemo pozabiti na kvalitetno spodnje perilo. Tudi slednje mora biti takšno, da našega gibanja ne ovira, predvsem za ženske pa je dobro, da si za v fitnes oblečejo kakovosten športni nedrček. Od tega kako bomo za opremo poskrbeli, na kakšen način jo bomo prali in sušili je odvisna njena življenjska doba. Sodobna oblačila za fitnes so narejena iz lahkega materiala, mešanica bombaža in umetnih materialov, ki so vedno bolj pogosta. To so oblačila, ki so narejena posebej zato, da odvajajo vlago od telesa, telo ohranjajo suho, med samo vadbo pa telesu dovajajo zrak. Hlače za fitnes so lahko kratke ali pa dolge. Tudi dolge hlače naj bodo oprijete in iz materiala, ki diha in je mehak.

Categories
Hujšanje Zdravje

Hitro rešitev in dolgotrajno spremembo zagotavlja le naravno hujšanje

Hujšanje je za nekatere ljudi kar del vsakdana in s današnjim načinom življenja, je velikokrat potrebno že pri otrocih. Verjetno je vsakdo izmed nas kdaj v življenju bil na bolj ali manj uspešnih dietah ali vsaj želel odvreči kakšen odvečen kilogram. Neustrezen življenjski slog in predvsem nepravilna prehrana nas velikokrat potegnejo v začaran krog iz katerega pa želimo odit na najrazličnejše načine. Drastične diete, ki zahtevajo stradanje so nekaj, česar se poslužuje veliko ljudi, a so na žalost bolj kot v našo korist, nam v škodo.

Pomembno je vedeti, da je hujšanje dolgotrajen proces, ki zahteva veliko trde volje. Le naravno hujšanje, je tudi v resnici zdravo. Temeljita sprememba življenjskega sloga, veliko gibanja, če se le da vsak dan je prvi korak k uspehu. Zdravo in naravno hujšanje je edino počasno hujšanje, s veliko potrpežljivosti in vztrajnosti. Počasi izgubljeni kilogrami bodo tudi v resnici izgubljeni. Kadar se odločamo za naravno hujšanje, torej hujšanje brez strogih diet, nikar ne pretiravajmo, hujšajmo počasi, kajti tudi želodec se nam ob tem krči počasi. Obroke razdelimo na pet delov in jih seveda zmanjšajmo, poskusimo se ogibati predvsem kruhu in sladkarijam. Rezultate prinaša le naravno hujšanje – Fidimed.

Categories
Hujšanje

Debelost

Debelost je zdravstveni problem s katerim se sooča kar polovica odraslega prebivalstva, vedno več ogroženih pa je tudi otrok. Vzroki za prekomerno težo so tako telesni kot psihološki. Razlogi zakaj se debelost pojavlja so predvsem trije, in sicer dednost, premajhna telesna aktivnost in prenajedanje, včasih pa so razlogi tudi zdravstveni. Sem sodi predvsem jemanje različnih zdravil, težave z delovanjem ščitnice ali pa depresija. Ne glede na krivca, pa je prekomerna teža poleg kajenja, najpomembnejši dejavnik tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja, obenem pa povzroča tudi prezgodnjo smrt in zmanjšuje kakovost življenja.

debelost

Toda hujšanje in diete niso pravi odgovor za rešitev problema, najprej je treba odkriti pravi razlog za debelost, ki je najbolj pogosto čustvena lakota. Ali je določena oseba prehranjena ugotovimo z indeksom telesne mase (ITM), ki ga izračunamo tako, da težo v kilogramih delimo s kvadratom višine v metrih. O debelosti govorimo kadar ima neka oseba povečan indeks telesne mase nad 25 ter povečano količino maščobe v telesu ter povečan obseg pasu, ki je pri moških več kot 102 centimetra in pri ženskah nad 88 centimetrov. Zaradi prekomerne teže je oseba bolj podvržena različnim zdravstvenim težavam kot so bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen, nastanek žolčnih kamnov, povzroči pa lahko tudi anksiozna stanja in depresije. Da bi se debelosti izognili je potrebna zdrava in uravnotežena prehrana, ki vključuje veliko sveže zelenjave in sadja, izogibanje maščobam, sladkorju in alkoholu ter veliko telesne aktivnosti.

Categories
Hujšanje

Hujšanje brez beljakovin vodi v izgubo mišičnega tkiva

Hujšanje postavi veliko ljudi v središče svojega življenja zlasti v spomladanskem času, ko se zavejo tega, da se bliža poletje in čas za plaže. Takrat si vsakdo izmed nas želi najlepšega in najboljšega telesnega videza. Čez zimo veliko ljudi nabere precej odvečne maščobe in edini način, da se je znebi, je temeljito hujšanje. Biti vitek in z čim nižjim odstotkom maščobe je že samo po sebi zdravo, ampak hujšanje, ki ne upošteva načel zdrave prehrane, še zdaleč ni zdrav proces. Vsepovsod lahko naletimo na različne diete, ki promovirajo takšno in drugačno hujšanje na različnih osnovah in načelih.

hujšanje beljakovine

Dobro pa je vedeti, da vsako hujšanje oziroma vsak režim prehranjevanja, ki hujšanje obljublja, ki za daljše obdobje iz jedilnika odvzame enega od osnovnih makro hranil, ni zdravo. Ta osnovna makro hranila so beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe. Hujšanje, ki prepoveduje uporabo beljakovin, je najmanj zdrava oblika hujšanja. Kajti beljakovine so osnovni gradniki mišičnega tkiva. Če jih v telo ne vnašamo s hrano, potem bo pričelo telo s procesom razgradnje mišičnega tkiva. Na tak način nas lahko hujšanje privede v tisto, kar v angleščini imenujemo “skinny – fat” videz. To je telo, ki na videz zgleda suho, vendar pa je v večini telo sestavljeno iz maščobe in ne iz mišic. Standardi lepega telesa pa so seveda prav nasprotni, želimo si vitkega in čvrstega telesa, ne pa suhega in zamaščenega. Zato mora biti prvo vodilo, kadar se odločamo za hujšanje to, da v telo vnesemo dovolj beljakovin, ki jih pridobimo iz kvalitetnih virov, kot so meso, ribe, soja in podobno.

Categories
Hujšanje

Hujšanje – juha, ki dela čudeže

  • Poznate hujšanje z zeljno juho?

Še niste našli pravega načina za uspešno hujšanje? Juha, ki postaja vse bolj priljubljena jed pri tistih, ki si želijo izgubiti odvečne kilograme ali zgolj vzdrževati vitek stas, temelji predvsem na zelju, dodate pa ji lahko še nekaj drugih sestavin, kot so paprika, korenček, čebula, paradižnik, gobe, različne začimbe (predvsem peteršilj), kar bo juhi izboljšalo okus. Hujšanje z zeljno juho se je izkazalo za zelo učinkovito, poleg tega pa je uživanje omenjene juhe izredno koristno tudi za zdravje, saj zelje vsebuje mnogo vitaminov, ki jih vaše telo potrebuje. Poleg vsega pa je zeljna juha za hujšanje tudi zelo poceni, zato pri tej dieti vaša denarnica ne bo trpela.

 

  • Kako se lotiti diete?

Če se odločite za hujšanje, juho skuhajte v večjih količinah,saj bo med dieto, ki običajno traja 7 dni, kar lahko po potrebi tudi podaljšate, to vaša glavna hrana. Pravzaprav lahko zeljno juho med hujšanjem jeste, kadarkoli želite – količina namreč ni omejena. Dovoljeno je tudi sadje (pri čemer so banane izvzete), vendar je omejeno zgolj na določene obroke. V času hujšanja z zeljno juho pa je prepovedano uživanje kruha.

 

  • Rezultati hujšanja z zeljno juho

Se sprašujete, kako učinkovito je tovrstno hujšanje? Juha na osnovi zelja prepriča tudi največje skeptike, saj je z njeno pomočjo mogoče izgubiti kar 5 kilogramov v 7 dneh. Kot nalašč v primeru, da se približuje dogodek, na katerem želite blesteti, zato morate čim prej shujšati. Če imate dovolj volje in energije (in se še niste naveličali okusa juhe), lahko dieto ponovite in hujšanje podaljšate še za en teden ali več. Originalni recept za zeljno juho, ki se uporablja pri hujšanje, naj bi si sicer izmislili zdravniki, kar še dodatno potrjuje njene zdravilne učinke.

 

Zeljna juhahujšanje in zdravje … Ubijte dve muhi na en mah!