Categories
Prehrana Zdravje

Prehrana doječe matere, zdrava načela

Prehrana doječe matere pozna zdrava načela .

Zdrava načela prehrana doječe matere poza takrat, ko jih upošteva. Prehrana doječe matere se zaveda, da hrani dva ali več organizma. Zahteve, ki jih ima
prehrana doječe matere so zelo odvisne od več dejavnikov. Prehrana doječe matere mora biti prilagojena osebnim zahtevam. Osebne zahteve, ki jih prehrana doječe matere, ima so lahko drugačne od ostalih zahtev. Prehrana doječe matere mora biti skrbna in optimalna. Skrbna prehrana je prehrana, ki se zaveda posebnih potreb osebe. Vsaka oseba je zgodba zase. Osebnostne lastnosti so med ljudmi različne. Vsak človek je zgodba zase. To pomeni, da ima točno določene psiho fizične lastnosti. Mnoge fizično psihične lastnosti se prenašajo iz roda v rod. Kar z drugo besedo pomeni, da bodo otroci lahko imel več ali manj enakih lastnosti staršev. Razlike so, glede na populacijo, bolj ali manj očitne. Vse razlike velja z zdravstvenega vidika upoštevati. Koristi spoznavanj razlik so dobrodošle na zdravstvenem ter drugih področjih. Poleg tega je koristno spoznavanje enakih ali sorodnih lastnosti, ki se prenašajo dedno. Nosečnice se lahko na ta način obogatijo z izkušnjami lastnih mater ali izkušnjami sorodnic. Ker so nekatere lastnosti dedne, gre lahko za enakosti v različnih vrednostih in značilnostih. Dobro poznavanje teh vrednosti in značilnosti, lahko koristno pripomorejo k kakovosti razvoja. Koliko so vrednosti in značilnosti bolj ali manj enake prepoznamo po številnih znakih. Večje število značilnosti, ki so enake ali zelo podobne lahko tvorijo vzorec. Ta vzorec se lahko izkaže za enakega ali podobnega v veliko primerih. Na podlagi tega vzorca je možno imeti dobro sliko značilnosti dogodkov v prihodnosti. Kakovost prehrane je lahko temu primerno boljša, če se zavedamo izkušenj iz preteklosti v podobnih situacijah. Z njimi se lahko izognemo marsikateri bolj ali manj neprijetni situaciji v aktualnem času.

Prehrana doječe matere je ljubeča skrb za razvoj otroka.

Categories
Prehrana

Zamrzovalna omara, hramba hranil

Zamrzovalna omara je hramba hranil . Od najstarejših časov do danes je bila hramba hrane zelo pomembna za kakovost življenja . Ker sveža hrana v nekaterih delih leta ali zaradi katerih drugih razlogov ni bila dostopna, jo je bilo potrebno primerno shraniti. V časih, ko ni bilo sodobnih gospodinjskih aparatov, so si ljudje pomagali na naravne načine. Običajno so našli v prostorih doma prostor, ki je nudil najboljše klimatske pogoje za shrambo hranilnih vrednosti hranil.

Predvsem so to bili temni in hladni prostori, ki so onemogočali, da se hrana spremeni v neuporabno. Zamrzovalna omara je sodobni naslednik shranjevanja hrane iz preteklosti. Seveda na sodoben način. Pri tem gre za nekatere podobne osnove delovanja. Zamrzovalna omara poleg tega ponuja še nekatere času primerne napredne funkcije. V prvi vrsti zamrzovalna omara hrani živila na točno določeni temperaturi ter pod točno določenimi pogoji. Zamrzovalna omara, lahko z nastavljalnem pogojev hranjenja hranil, omogoča tudi nekatere napredne funkcije. Napredne funkcije zamrzovalna omara nudi predvsem takrat, ko je dobro in pametno izbrana. Zamrzovalna omara je v trgovinah največkrat ena, v množici ponudb. Kako bomo izbrali je stvar naše odločitve. Največkrat prilagajamo vse lastnosti lastnim potrebam. Zelo pomembna lastnost je danes energijska ustreznost. Pri tem je najbolj važno dobro razmerje med današnjo investicijo ter stroški povezani z energijo delovanja v prihodnosti. Energijsko najbolj učinkoviti gospodinjski aparati imajo svojo ceno, ki ne spada med najbolj dostopne.

Vendar je poraba energije v prihodnosti lahko na drugi strani, s primerno večjo investicijo, bistveno nižja. Zato je dobro narediti računico, ter izbrati investicijo, ki bo prinesla največjo energijsko ugodnost. Največkrat se ta računica naslanja na izkušnje iz preteklosti. Na splošno si kupci ob dilemah nakupa pomagamo z dobrimi in manj dobrimi lastnostmi enakega ali podobnega izdelka iz preteklosti. Dobre želimo tudi v prihodnosti, manj dobre zamenjujejo z boljšimi. Zamrzovalna omara omogoča mnoge koristne lastnosti.

 

Categories
Hujšanje Prehrana Sadje Šport Zdravje Zdravje Zdravje in lepota

Ta pravo hujšanje je izključno zdravo hujšanje

Zdravo hujšanje je tisto, ki je zares uspešno, zato je še kako pomembno, da vemo iz katere strani se ga bomo lotili. Hujšanje je res le stvar preproste matematične formule, porabiti več kalorij, kot jih sprejmemo vase, a, ko je to formulo potrebno uporabiti v resničnem življenju je kar težko. Čezmerna telesna teža je prav gotovo eden od najbolj negativnih rezultatov sodobnega sveta, zato se število ljudi, ki se spopadajo z odvečnimi kilogrami iz leta v leto veča.

Zdravo hujšanje ni hujšanje na hitro, še manj stradanje in trpinčenje svojega telesa. Zdravo hujšanje se začne v glavi, kjer si naredimo načrt, poleg vsega tega pa se poskušamo držati določenih smernic in praktičnih nasvetov, ki nam pri tem še kako pomagajo. Na začetku vsakega obroka pojejmo krožnik juhe, to nam zagotavlja, da bomo kasneje pojedli manj. Seveda takšne juhe, ki vsebuje zelenjavo, ne tiste s kalorijami. Nikoli ne jejmo pred spanjem velikih količin hrane, če že moramo pojejmo nekaj lahkega in zdravega. Čim več hodimo, sprehajajmo se, namesto dvigala uporabimo stopnice, včasih se nekaj korakov ne rabimo peljati z avtomobilom. Vsaj enkrat na dan se tehtajmo, vsak izgubljen kilogram je dosežek, ki se ga moramo veseliti.

Categories
Prehrana Sadje Zdravje Zdravje Zdravje in lepota

Kalcij, pomemben mineral brez katerega ne moremo živeti

Kalcij je v človeškem telesu močno zastopan element, saj ga je kar 99 odstotkov v kosteh in v zobeh, preostali 1 odstotek pa v krvi, limfi in v ostalih telesnih tekočinah. Je mineral o katerem se največ govori, saj je prav on v človeškem telesu najbolj zastopan, tako je od kalcija odvisno koliko je naše telo trdo oziroma mehko. Samo pomislite kakšno bi bilo človeško telo, če ne bi imeli kosti, bili bi le kup mesa, a imamo prav zahvaljujoč kalciju človeško postavo. Prav iz razloga, ker je temeljni gradbeni material, je kalcij tisti, ki bi se mu morali precej več posvečati. Največ ga dobimo s prehrano, torej s mlekom in mlečnimi izdelki, zato velja, da kdor ne mara mleka, hkrati zavrača tudi kalcij. Prav tako pa ga najdemo v listni zelenjavi, v semenih sezama, v ribah, algah, oreščki, sušeno sadje,veliko pa ga vsebuje tofu, ki je pripravljen s pomočjo kalcijevih soli. V trgovinah na policah ga najdemo v marsikaterem proizvodu, navadno ga dodajajo pomarančnemu soku. V kolikor ga s prehrano vseeno ne dobimo dovolj, ga je smiselno dodajati v obliki najrazličnejših prehranskih dopolnil. Najbolj ga potrebujejo otroci, nosečnice, športniki in ljudje v odrasli dobi.

Categories
Hrana Prehrana

Kako skuhati kavo

Kava je naravno poživilo, ki v zmerni količini poveča pozornost in bitje srca, pri nekaterih pa povzroči tudi nespečnost. Lahko je obvezno del jutranje rutine, lahko si jo privoščimo po kosilu, ali pa le takrat, ko se dobimo na klepetu s prijatelji. Po svetu kavo pripravljajo na različne načine – postrežejo jo v miniaturnih ali ogromnih skodelicah – tukaj pa je nekaj preprostih idej, kako si lahko sami skuhate odlično kavo.

 

Nasveti za kuhanje kave

 

Turška kava
Za pravo turško kavo v džezvo nalijete malo več kot skodelico mrzle vode. Takoj dodamo žličko mlete kave in postavimo na ogenj. Počasi segrevamo in medtem mešamo. Ko se začne kava dvigovali, džezvo odstavimo z ognja. Pred serviranjem počakamo nekaj trenutkov. Po želji jo lahko tudi sladkamo.

Kava iz kafetjere
Za ta način priprave kave potrebujete kafetjero in kavo, ki je primerno zmleta – ne preveč fino, kot za turško kavo. Kafetjera sestoji iz treh delov. V spodnjega morate naliti vodo, v sredino pa nasujete kavo. Kafetjero nato postavite na ogenj in ko kava zavre, priteče v zgornji del posode.

Kava iz kavnega aparata
Če vam je všeč okus tako pripravljene kave, lahko investirate denar v kvaliteten aparat, ki vam bo jutra polepšal z okusnim espresom ali kapučinom. Na trgu je veliko različnih modelov in znamk, zato lahko zagotovo najdete pravega zase.

Instantna kava
Marsikdo jo zaničuje kot »nepravo« kavo, a njena prednost je predvsem enostavna in hitra priprava. Preprosto prelijte žličko ali dve kave z vročo vodo ter dodajte sladkor ali mleko po okusu.

Ne glede na to, kateri način priprave kave vam je najljubši, pa je osnova za dobro kavo kvalitetna vrsta kave.

Categories
Sadje

Najboljše jedi iz sliv

Slive so sadje, ki zaradi svojega kiselkasto osvežilnega okus posebno prijajo med vročimi poletji, vse premalo ljudi pa se zaveda, da so slive še kako uporabne tudi v kuhinji, saj lahko pripravimo mnogo raznolikih jedi iz sliv. Pripravimo lahko številne jedi iz sliv, ki segajo od povsem tradicionalno slovenskih jedi iz sliv pa vse do popolnoma ekstravagantnih, eksotičnih jedi. Slive lahko jemo surove, jih kuhamo (slive za kuhanje so običajno bolj kisle in manj sočne), ali pa jih posušimo za kasnejšo uporabo.

Nekaj najbolj znanih tradicionalnih jedi iz sliv

Gotovo najbolj priljubljena in poznana jed iz sliv so slivovi cmoki, ki se pogosto znajdejo na slovenskih mizah, njihova priprava pa je hitra in preprosta. Poleg tega pa je kot jed iz sliv znana seveda tudi slivova marmelada ter kompot iz sliv.

Ekstravagantne jedi iz sliv

Iz sliv lahko prirpavimo različne pite, kompote in omake, lahko pa jih tudi pečemo ali kuhamo. Pripravimo lahko tudi posebno jed iz sliv, in sicer slivovo omako (odlično se poda k vanilijevemu ali čokoladnemu sladoledu), ta sadež pa se odlično poda tudi poleg mesa, še posebej dobro k jagnjetini, svinjini in raci. Ker se slive »rade« kuhajo lahko iz njih pripravimo okusno marmelado ali džem, znano pa je tudi slivovo žganje (predvsem v Srbiji se radi okrepčajo s »šljivovico«) ali slivovo vino, ki nam ga običajno postrežejo v kitajskih restavtracijah. Pri jedeh iz sliv je treba v prvi vrsti paziti, da so njihova osnova – slive – dobre kvalitete, kar pomeni, da morajo imeti lepo barvo, biti morajo čvrste, njihova lupina mora biti napeti, imeti pa morajo tudi lep, prijeten vonj.

Categories
Napihnjenost

5 nasvetov za hitro pomoč pri napihnjenosti trebuha

Se sprašujete, kaj sploh povzroča napihnjenost trebuha? Običajno so tovrstne nevšečnosti povezane z nepravilno prehrano ali nezadostno količino gibanja. Če se tudi sami soočate z neprijetno napihnjenostjo trebuha, smo za vas pripravili 5 učinkovitih nasvetov, ki lahko pomagajo pri blaženju in odpravljanju težav. Če kljub temu napihnjenost trebuha ne izgine, bi bilo najbolje, da se posvetujete z zdravnikom, saj je lahko napihnjenost pokazatelj resnejših težav.

Categories
Sadje

5 (in več) zdravilnih lastnosti kivija

Kivi spodbuja delovanje mišic

Kivi vsebuje ogromne količine magnezija in vitamina C, ki v kombinaciji izgorevata maščobe in skrbita za hitrejše delovanje mišic. Zato je priporočljivo, da si kivi privoščimo pred in po treningu oziroma vadbi. Ker je v kiviju ogromno encima aktinidina, ki razkrajuje beljakovine, je ta sadež priporočljivo zaužiti tudi po beljakovinsko obilnem obroku.

Dober za vid

Ker kivi vsebuje velike količine beta karotena, ki dokazano izboljšuje vid, je uživanje kivija priporočjivo tudi zaradi tega. Zdravniki so z raziskavo med starejšo populacijo celo ugovotovili, da kivi zmanjšuje možnost nastanka rumene pege zaradi katere propada mrežnica.

Kivi krepi imunski sistem

V tem zelenem sadežu se nahajajo ogromne količina kalija, magnezija, fosforja, kalcija in vitamina C, ki so bistveni dejavniki krepitve imunskega sistema. Nekateri zdravniki celo priporočajo pogosto uživanje kivija, saj ima poleg vseh vitaminov in mineralov tudi velike količine klorofila, ki zmanjšuje možnost za razvoj različnih rakavih oboljen. Poleg tega pa se lahko ta sadež »pohvali« tudi z visoko vsebnostjo različnih antioksidantov, ki prav tako dokazano zmanjšujejo možnost za nastanek različnih rakavih obolenj. Zelo priporočljivo je uživanje kivija pozimi, ko so pogosti prehladi in druga virusna obolenja.

Preprečuje nastanek bolezni srca in ožilja

V kiviju se nahaja veliko vlaknin, ki so dokazano zdravilo za diabetike, poleg tega pa znižujejo tudi vsebnost holesterola v krvi, s tem povezano pa je tudi zmanjšano tveganje srčnega napada in celo nastanka različnih, s srcem in ožiljem povezanih težav. V kolikor pa imamo to nesrečo, da so nas ta obolenja že napadla, pa so zdravniki ugotovili, da kivi lajša težave ob teh boleznih. Zaradi visoke vsebnosti vlaknin in antioksidantov kivi poleg tega pospešuje prebavo in je zelo priporočljiv pripomoček za hujšanje.

 

Categories
Prebava

Zaprtje in lena prebava – težava mnogih

Človeško črevo je že po naravi lahko bolj leno ali aktivno. Nekateri hodijo na potrebo pogosteje, drugi redkeje. Odvajanje blata v razponu od trikrat na dan do trikrat na teden velja za normalno. Kadar se navade odvajanja spremenijo, pa moramo na to postati pozorni. Počasna prebava in zaprtje sta najpogosteje posledica napačne prehrane. Preveč sladkega, preveč uživanja prehrane iz bele moke in premalo zaužitih balastnih snovi povzroča slabo prebavo in zaprtje.

Sadje, zelenjava in veliko balastnih snovi pa preprečujejo nastanek slabe prebave in zaprtja. Zato je priporočljivo uživati zmerno dieto, ki vsebuje veliko količino teh snovi, ki jih veliko vsebujejo tudi laneno seme, žitni kosmiči in polnozrnati izdelki. Balastne snovi se v debelem črevesju namreč vežejo s tekočino in tako črevo prisilijo k dejavnosti, s tem pa se preprečuje nastanek slabe prebave in zaprtja. Tudi če imate slabo prebavo in zaprtje se ne poslužujte odvajalnih sredstev, saj ta težavo rešijo le začasno, povzročijo pa polenitev črevesja, poleg tega pa so lahko celo povzročitelji raka na ledvicah ali sečevodu. Namesto tega raje spremenite način prehranjevanja in jejte redno, petkrat na dan. Kadar pa se pojavijo težje, kronične oblike zaprtja pa nujno poiščite zdravniško pomoč.

Slabo prebavo in zaprtje preprečuje tudi velika vsebnost vode v telesu, zato popijte najmanj dva litra in pol tekočine na dan. Odpovejte se kakavu, črnemu čaju in rdečemu vinu, ki so znani povzročitelji zaprtosti. Z gibanjem (tek, hitra hoja, plavanje in telovadba) boste pospešili delovanje še tako lenega črevesja in preprečili nastanek slabe prebave in zaprtja.

Categories
Probiotiki

Zakaj je dobro uživati probiotični jogurt?

Izbira jogurtov v trgovinah je ogromna – od sadnih do navadnih, takih brez sladkorja ali z malo maščobami, pa seveda tudi probiotičnih. Uživanje jogurtov je še posebno priporočljivo, saj manj pogosto povzročajo želodčne težave kot mleko, vseeno pa vsebujejo mnogo za zdravje koristnih snovi. Velikokrat se mlečne izdelke priporoča zaradi vnosa kalcija, še večjo uslugo pa boste svojemu zdravju naredili, če boste posegli po probiotičnem jogurtu.

Kaj sploh so probiotiki?

Svetovna zdravstvena organizacija je leta 2002 probiotike definirala kot žive mikroorganizme, ki v primernih količinah pozitivno vplivajo na zdravje tistega, ki jih zaužije. Z drugimi besedami gre za žive bakterije, ki pripomorejo k boljšemu zdravju, če jih zaužijemo v zadostni količini. Za debelo črevo je pomembno, da ohranja dovolj veliko število teh »dobrih« bakterij. Probiotični jogurt pa ne vpliva le na črevesje.

Pozitivni učinki probiotičnega jogurta

Študije so pokazale, da probiotiki izboljšajo absorpcijo določenih vitaminov in mineralov (npr. B-vitamini, kalcij, železo, cink, magnezij). Pediatrične študije so pokazale, da določeni sevi probiotičnih bakterij zmanjšujejo diarejo ob okužbah z rotavirusi. Uživanje probiotičnega jogurta lahko izboljša laktozno inteloranco, saj aktivne bakterije v jogurtu tvorijo encime, potrebne za presnovo laktoze. Nekatere raziskave so tudi pokazale, da probiotiki, ki jih lahko zaužijemo s probiotičnim jogurtom, izboljšajo zaprtje pri starejših ljudeh. Druge študije so pokazale, da probiotiki spodbujajo rast zdravih bakterij v prebavnem traktu in zmanjšujejo nastanek karcinogenih snovi, ki povzročajo raka. V nekaterih študijah se je tudi izkazalo, da probiotiki izboljšajo odpornost, saj regulirajo limfocite in protitelesa.

 

Probiotični jogurt torej ni le okusna malica, ampak pravi lonček zdravja.