Categories
Probiotiki

Zakaj je dobro uživati probiotični jogurt?

Izbira jogurtov v trgovinah je ogromna – od sadnih do navadnih, takih brez sladkorja ali z malo maščobami, pa seveda tudi probiotičnih. Uživanje jogurtov je še posebno priporočljivo, saj manj pogosto povzročajo želodčne težave kot mleko, vseeno pa vsebujejo mnogo za zdravje koristnih snovi. Velikokrat se mlečne izdelke priporoča zaradi vnosa kalcija, še večjo uslugo pa boste svojemu zdravju naredili, če boste posegli po probiotičnem jogurtu.

Kaj sploh so probiotiki?

Svetovna zdravstvena organizacija je leta 2002 probiotike definirala kot žive mikroorganizme, ki v primernih količinah pozitivno vplivajo na zdravje tistega, ki jih zaužije. Z drugimi besedami gre za žive bakterije, ki pripomorejo k boljšemu zdravju, če jih zaužijemo v zadostni količini. Za debelo črevo je pomembno, da ohranja dovolj veliko število teh »dobrih« bakterij. Probiotični jogurt pa ne vpliva le na črevesje.

Pozitivni učinki probiotičnega jogurta

Študije so pokazale, da probiotiki izboljšajo absorpcijo določenih vitaminov in mineralov (npr. B-vitamini, kalcij, železo, cink, magnezij). Pediatrične študije so pokazale, da določeni sevi probiotičnih bakterij zmanjšujejo diarejo ob okužbah z rotavirusi. Uživanje probiotičnega jogurta lahko izboljša laktozno inteloranco, saj aktivne bakterije v jogurtu tvorijo encime, potrebne za presnovo laktoze. Nekatere raziskave so tudi pokazale, da probiotiki, ki jih lahko zaužijemo s probiotičnim jogurtom, izboljšajo zaprtje pri starejših ljudeh. Druge študije so pokazale, da probiotiki spodbujajo rast zdravih bakterij v prebavnem traktu in zmanjšujejo nastanek karcinogenih snovi, ki povzročajo raka. V nekaterih študijah se je tudi izkazalo, da probiotiki izboljšajo odpornost, saj regulirajo limfocite in protitelesa.

 

Probiotični jogurt torej ni le okusna malica, ampak pravi lonček zdravja.

Categories
Probiotiki

Ali ste vedeli, da probiotiki pomagajo pri občutljivosti na laktozo?

Vsi smo že slišali, da nam bodo probiotični jogurti polepšali življenje, saj bodo uredili našo prebavo in odpravili napihnjenost. Znanstveni testi pa so pokazali, da vsebuje večina jogurtov premalo probiotičnih bakterij, da bi lahko znatno vplivali na črevesno floro. Seveda je uživanje mlečnih izdelkov priporočljivo tudi zaradi drugih vzrokov, za večji vnos probiotikov pa lahko poskrbite z uživanjem prehranskih dodatkov.

Kaj sploh so probiotiki?

Pro pomeni za, bios pa življenje – gre torej za mikroorganizme, ki koristijo gostitelju. Za gostitelja, torej človeka, so te bakterije dobre, ker izboljšujejo mikrofloro prebavnega trakta. To jim uspeva na zelo tekmovalen način, saj se za preživetje borijo s škodljivimi bakterijami. Najpogostejše bakterije, ki se uporabljajo kot probiotiki so mlečno kislinske bakterije iz rodu laktobacilov, bifidobakterij, enterokokov in streptokokov.

Glavne koristi probiotikov:

– zmanjšajo težave pri laktozni preobčutljivosti;

– preprečujejo raka debelega črevesa;

– spodbujajo imunski sistem;

– vzpostavljajo ravnovesje v črevesni flori, ki se poruši zaradi stresa, alkohola ali okužbe;

– zmanjšujejo možnost za nastanek rane na želodcu;

– preprečujejo drisko ob jemanju antibiotikov ali ob okužbi z rotavirusom ali salmonelo;

– izboljšujejo vsrkavanje mineralov;

– zmanjšujejo serumski nivo holesterola;

– preprečujejo razraščanje kandide;

– znižujejo krvni tlak;

-zmanjšajo vnetne črevesne bolezni;

– sodelujejo pri razstrupljanju telesa;

Kako zaužiti dovolj probiotikov?

Probiotične bakterije so naravno prisotne v jogurtu, kefirju, fermentiranem mleku in nekaterih sirih. V kolikor mlečnih izdelkov ne prenašamo najbolje ali pa imamo kljub pestri prehrani črevesne težave, lahko posežemo po različnih dopolnilih, ki so lahko v obliki tablet, kapsul ali praškov. Vseeno pa velja nekaj previdnosti, zato se moramo pred samozdravljenjem posvetovati s svojim zdravnikom ali farmacevtom.

Categories
Probiotiki

4 prednosti uživanja probiotikov

S probiotiki izboljšujemo prebavo

Težave s prebavo so najpogosteje posledica stresa, nepravilne prehrane ali pa jemanja antibiotikov, ki neselektivno delujejo na vse mikroorganizme v telesu in uničijo naravno ravnovesje v mikroflori prebavnega trakta. Pri tem pride do uničenja dobrih bakterij, ki so odgovorne za ustrezno prebavo. Z uživanjem probiotikov v obliki jogurta, kefirja ali skute v telo vnesemo  mlečnokislinske bakterije rodov Lactobacillus in Bifidobacterium ter obnovimo porušeno ravnovesje mikroorganizmov v črevesju. Probiotiki ublažijo prebavne težave, kot so driska, zaprtje, napihnjenost, vetrovi in sindrom razdražljivega črevesja.

S probiotiki nad laktozno intoleranco

Encim laktaza v prebavilih presnavlja mlečni sladkor v mlečno kislino. Kadar človeg tega encima nima, govorimo o laktozni intoleranci, saj v takem primeru presnova laktoze ni mogoča. Ljudje z laktozno intoleranco se izogibajo mlečnim izdelkom zaradi alergijskih reakcij, ki nastopijo z zaužitjem le-teh. Uživanje probiotičnih mlečnih izdelkov pa je v primeru laktozne intolerance dovoljeno, saj mikroorganizmi, ki so sestavni del probiotika, razgradijo laktozo v mlečno kislino.

S probiotiki krepimo imunski sistem

S porušenjem naravne črevesne flore je telo bolj izpostavljeno patogenim mikroorganizmom iz okolja in zato bolj dovzetno za različna obolenja in okužbe. Z uživanjem probiotikov povečamo število obrambnih krvnih telesc – levkocitov, predvsem limfocitov T in fagocitov. Probiotiki tudi zmanjšujejo možnost vezave oportunistične bakterije Helicobacter Pylori na steno želodčne sluznice. S tem je zmanjšana možnost nastanka želodčne razjede – ulkusa zaradi delovanja želodčne kisline.

S probiotiki nad rakom debelega črevesja

Zadnje raziskave z nekaterimi sevi Lactobacilus Bulgaricus so pokazale na antimutagen in antikancerogen učinek probiotikov. Z uživanjem slednjih naj bi se znižala aktivnost encima β –glukuronidaze. Poleg tega naj bi probiotiki svojo antikancerogeno delovanje izražali tudi preko vezave s heterocikličniki amini. Heterociklični amini so rakotvorne snovi, ki nastajajo pri termični obdelavi mesnin.

Za zajtrk, malico ali lahko večerjo. Probiotični mlečni izdelki vas obogatijo z zalogami kalcija in vam poleg tega nudijo široko paleto pozitivnih učinkov na vaše zdravje.