Categories
Depresija Zdravje in lepota

Depresija je za nekatere postala že del življenja

Na žalost je danes tako, da se večina ljudi prepusti najrazličnejšim negativnim mislim, ki jih ne zaupajo drugim. Posledično se njihovo stanje lahko razvije v najrazličnejše motnje, ki se težko povsem odpravijo. Pogosto zapadejo celo v depresijo, za katero velja, da se lahko pokaže v najrazličnejših obrazih. Depresija je lahko celo tako zahrbtna zadeva, da je sami niti ne opazimo, niti pri sebi niti pri drugih. Vzrokov zanjo je lahko veliko, včasih sploh ne moremo najti pravega. Zanjo pa velja, da je lahko prisotna tako pri nižjem kot tudi pri najvišjem sloju.

depresija - zdravljenje

Kako jo lahko pozdravimo?

Depresijo lahko zdravimo na najrazličnejše načine. Nekateri ljudje si na začetku sploh ne poiščejo primerne strokovne pomoči. Menijo, da si lahko pomagajo kar sami, in sicer z najrazličnejšimi aktivnostmi. Nekaterim uspe, toda le redkim. Večinoma je depresija naravnana tako, da si moramo vendarle poiskati tudi primerno strokovno pomoč. Današnji čas nam ponuja številne strokovnjake, ki nam lahko za zelo malo denarja pomagajo in nam tudi svetujejo, kako se je lahko sproti znebljamo, tudi brez pomoči najrazličnejših zdravil, ki lahko prinašajo negativne stranske učinke. Na temo depresije pa obstaja tudi veliko strokovne literature, tako da si lahko pomagamo tudi z njo. Veliko ljudi, ki jim depresija nikakor ni tuja, ve povedati, da so jim knjige s tega področja več kot pa le pomagale. Izjemno pomoč ponujajo knjige avtorjev, ki so se tudi sami spopadali s tako boleznijo. V knjigah razlagajo, kako so si pomagali in tako podajajo izjemne nasvete, ki bralcem lahko zelo pomagajo. Več informacij pa najdete tudi na spletnem portalu z imenom »Jaz sem vredu«.

Categories
Depresija

Poporodna depresija – ukrepajte takoj!

Poporodne spremembe na katere vplivajo predvsem velike hormonske spremembe med nosečnostjo lahko pripeljejo do telesnih in čustvenih posledic, ki se odražajo v psihičnem stanju mlade mamice. Pogosto se zgodi, da je novopečena mama v obdobju v katerem bi morala skakati od sreče povsem na tleh. Večinoma taka potrtost traja le nekaj dni, če pa traja dlje časa se lahko razvije tudi v hudo poporodno depresijo.

Študije so pokazale, da tudi temeljite priprave na spopad z morebitno poporodno depresijo niso preprečile nastane le-te, ali omilili njene posledice. Poporodna depresija se lahko razvije ne glede na število prebranih knjig, pogovorov in podobnega, preprečiti je pravzaprav ni mogoče, saj je posledica hormonskih sprememb. Je pa mogoče poporodno depresijo hitreje prepoznati in se z njo spopasti, če mamica med nosečnostjo obiskuje posebne individualne pogovore s psihiatrom ali babico. Te ženske hitreje prepoznajo znake poporodne depresije in se znajo z njo soočiti ter poiskati pomoč strokovnjakov.

Poporodna depresija se običajno pokaže tri mesece po porodu, včasih pa celo šest do osem mesecev po porodu, zato je bistveno, da v tem času opazujemo kako se počuti in obnaša mati. Bistvena pri tem je pomoč partnerja, saj mora opazovati, če se pojavljajo znaki morebitne poporodne depresije ter obenem svoji partnerki pomagati kolikor se le da in ji omogočiti tudi kakšno uro na dan le zase. Pri poporodni depresiji je namreč ključno, da čimprej prepoznamo njene znake, saj depresivna mati s svojim otrok ne more vzpostaviti ljubečega odnosa, otrok pa je lahko kasneje zaradi tega tudi sam podvržen možnosti za nastanek depresije. Dobro torej opazujte same sebe, partnerji pa novo mamico svojega otroka, da se na daleč izognemo tragičnim posledicam poporodne depresije o katerih lahko poslušamo pri poročilih.

Categories
Depresija Zdravje

Depresija pri mladostnikih v porastu

Vzroki …

Najnovejše raziskave kažejo, da je depresija pri mladostnikih vse pogostejši pojav. Najbolj izraziti simptomi so: upadanje zanimanja za dejavnosti, brezvoljnost, zapiranje med štiri stene, črnogledo razmišljanje (tudi samomorilno!), pomanjkanje motivacije za pogovor, jok, glavoboli, razdražljivost, motnje hranjenja in spanja … Vzroke za naraščanje depresije pri mladostnikih je mogoče iskati predvsem v preobremenjenosti, s katero se pogosto soočajo. Današnji tempo življenja nam vse bolj narekuje, kaj se »mora«, prostor za želje in interese posameznika pa je na ta račun pogosto precej ozek. Hitro se lahko zgodi, da ugotovimo, da cilj, za katerega tako močno garamo, niti ni naš cilj. Da nam je bil vsiljen s strani staršev, vrstnikov, družbe, medijev … Vzroki za depresijo pri mladostnikih so lahko pogosto tudi v napetih medsebojnih odnosih – tako doma kot v širšem socialnem okolju.

Categories
Depresija

Na kratko o depresiji

Ob besedi depresija verjetno večina pomisli na različna razpoloženja, kot so žalost, občutek praznine, apatičnost, razdražljivost in zmanjšana zmožnost veselja. Bolniki lahko imajo težave s koncentracijo, razmišljajo o smrti, prevevajo jih občutki krivde in nemoči ter pesimizem. Depresija pa se lahko izrazi tudi s povsem telesnimi znaki, kot so npr. motnje spanja, utrujenost, bolečine, vrtoglavica, motnje menstruacijskega ciklusa in pomanjkanje apetita. Glede na potek in pogostost pojavljanja ločimo različne vrste depresije – depresivna epizoda, recidivirajoča depresija, kronična depresija in sistimija.

Nekaj statistike:

– glede na raziskavo avstralske vlade je vsak človek vsaj enkrat v življenju soočen z depresijo (svojo ali od bližnjega),

– kar 15 % ljudi v najbolj razvitih državah trpi zaradi hude depresije,

– več kot 50 % ljudi meni, da je depresija osebnostna slabost,

depresija je dvakrat pogostejša pri ženskah,

– v polovici primerov je neprepoznana,

– Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da bo do leta 2020 depresija postala drugi najpogostejši vzrok smrti.

Kaj storiti?

Pomembno je, da se zavedamo, da depresija NI znak šibke osebnosti, ampak je bolezen, ki nastane zaradi motenj v delovanju možganov. Potrebno jo je zdraviti, zato se moramo ob sumu na depresijo posvetovati s svojim osebnim zdravnikom. Ta lahko napiše napotnico za psihiatra, ki poskrbi za ustrezno zdravljenje z zdravili – antidepresivi. Zdravila so začetek, zelo priporočljivi pa so tudi pogovori s psihologom ali psihoterapevtom. Sami si lahko pomagate tudi tako, da poskrbite za zmerno razgibavanje in zdravo prehrano. Ne začenjajte velikih projektov, ampak si zastavite manjše cilje, poleg tega pa poskušajte ugotoviti, kaj vas veseli in se tega pogumno lotite. Potrudite se in bodite družabni, ne zapirajte se sami vase. Predvsem pa poiščite pomoč in se zavedajte, da niste edini, ki se soočate s to boleznijo.