Categories
Spletni marketing

Dinamični svet oglaševanja z Google Adwords

Google Adwords velja za eno najbolj dinamičnih okolij za digitalno oglaševanje. Spremembe, izboljšave in nove funkcionalnosti si sledijo v takem sosledju, da le največji entuziasti uspejo slediti vsem spremembam, le najboljši pa te spremembe uporabljajo tudi v praksi.

V članku vam razkrivamo nekaj bolj pomembnih novosti, ki jih vsekakor velja izkoristit, če želite povečati učinkovitosti digitalnega oglaševanja.

Remarketing

Remarketing zagotovo velja za eno najodmevnejših funkcionalnosti, ki jih ponuja Google Adwords. Z remarketingom lahko občutno povečate ROI, saj vam omogoča, da zelo natančno ciljate vse tiste, ki so že obiskali vaše spletno mesto. Še več, s kreativno-strateškim pristopom lahko oblikujete specifične ciljne skupine obiskovalcev vašega spletnega mesta, kamor spadajo npr. vsi tisti, ki so nek artikel že dali v nakupno košarico, a nakupa niso zaključili. Le-te potem preko oglasov v prikaznem omrežju »lovite« z ultra ciljanimi oglasi, kar vam seveda omogoča občutno povečanje prodaje in prepoznavnosti. Celoten remarketing lahko še dodatno oplemenitite z določitvijo interesnih in demografskih specifik ciljnih skupin vaših spletnih uporabnikov.

Dynamic Search Ads

DSA predstavlja nov mejnik v svetu oglaševanja Google Adwords. Oglaševalcem omogoča avtomatično generiranje oglasov za specifične segmente  produktov oz. storitev, predstavljenih na spletem mestu. Bistvena razlika med DSA in običajnimi tekstovnimi oglasi je v tem, da lahko pri DSA pozabite na ključne besede, bide in pisanje množice oglasov za specifične produkte in storitve z vašega spletnega mesta. DSA uporablja vsebino vašega spletnega mesta v povezavi z relevantnimi iskanji. Zato imajo oglaševalci pri določitvi spletne vsebine, ki se uporablja za DSA, proste roke. V DSA lahko tako vključite celotno spletno mesto ali pa zgolj podstrani, ki spadajo v specifično kategorijo, ki jo želite oglaševati. Te podstrani lahko še dodatno filtrirate z vpisom točnih naslovov ciljnih podstrani, URL naslovov, ki vsebujejo specifičen niz znakov, in podstrani, na katerih se pojavljajo določeni nizi, ki so vezani na segment, ki ga želite oglaševati:

Marsikomu bo DSA sprva zvenel povsem nejasno, a ko enkrat dobite vpogled v poročila, se dejansko začnete zavedati njegove surove moči.

Ad Extentions

Minili so časi oglasov Google Adwords brez razširitev. Vsi uspešni oglaševalci se poslužujejo ene od oblik razširitev tekstovnih oglasov. V slovenskem spletnem prostoru na popularnosti najbolj pridobivajo t. i. »sitelinki« na specifične podstrani in lokacijska razširitev oglasov. Dobro pa je vedeti, da oglase lahko razširimo tudi s prikazom telefonske številke, prikazom produktov, povezavo z Google+ ter prikazom povezave na mobilnih aplikacijah.

V letu 2013 lahko upravičeno pričakujemo nadaljevanje izjemnega razvoja oglaševalskega okolja Google Adwords. Če razkrijemo le nekaj »dobrot«, ki nas čakajo v 2013: dynamic display ads, remarketing za iskalno omrežje, razširjeni »sitelinki«, »media ads«, »comparison ads« s »CPL – cost per lead« modelom ter še mnogo drugih funkcionalnosti. Stopite v svet oglaševalske dinamike tudi vi, sami ali s pomočjo certificiranih strokovnjakov iz podjetja Red Orbit.

Categories
Spletni marketing

Že poznate Googlova nova orodja?

Ker v podjetju Red Orbit, digitalni marketing d.o.o, redno sledijo vsem novostim na področju digitalnega marketinga, so se tokrat odločili predstaviti zadnje Googlove pridobitve. Google je namreč pred kratkim lansiral novo orodje za popoln izračun povračila na naložbo za vse digitalne kanale, v veliko pomoč pri merjenju uspešnosti kampanje pa vam bo prav tako novo orodje Google Tag Manager.

Analiza povračila naložbe na vseh vaših digitalnih kanalih

Google Analytics je nepogrešljivo orodje za vse, ki se ukvarjajo z digitalnim marketingom, saj lahko z njegovo pomočjo analizirajo izvedbo in učinke vseh oglaševalskih kampanj na Googlu. Nekakšen »must have« v svetu digitala, do nedavnega še ni omogočal prikaz podatkov o stroškovni učinkovitosti preko vseh digitalnih kanalov.

Zdaj pa so nas na Googlu presenetili z novico, da so na trg lansirali novo orodje, s pomočjo katerega bodo lahko uporabniki Google Analyticsa odslej vnesli podatke o porabljenih sredstvih na različnih digitalnih kanalih − pri ponudnikih za prikazovanje plačljivih tekstovnih ali slikovnih oglasov, partnerskih mrežah, porabljena sredstva za oglaševanje z elektronsko pošto, socialna omrežja in celo stroške, ki izhajajo iz organskega obiska. Orodje je že na voljo v javni beta verziji, v Google Analytics pa ga boste našli pod zavihkom Viri prometa, pod kategorijo »Cost Analysis«, predviden slovenski prevod – Stroškovna analiza.

Podatke o stroškovni analizi bodo dostopni tudi preko novega poročila v zavihku Konverzije -> Večkanalni tokovi -> Orodje za modeliranje atributa. Vsi, ki še nimate tega zmogljivega orodja, lahko zanj zaprosite preko povezave: http://goo.gl/Upt2J. S pomočjo teh podatkov boste lahko na enostaven način primerjali delovanje vseh vaših digitalnih kanalov, kar vam bo v veliko pomoč pri načrtovanju marketinških kampanj in odločitvah o spremembah tekom trajanja le-teh.

 

Podatke lahko vključite v sistem na dva načina, in sicer preko samopostrežnega sistema API oz. z uporabo rešitev, ki jih ponujajo neodvisni ponudniki. Izbirate lahko med:

  • NEXT Analytics – http://goo.gl/UDtma
  • AutomateAnalytics.com GA Data Uploader – http://goo.gl/ITekW
  • ShufflePoint In2GA – http://goo.gl/9WJzG
  • Analytics Canvas – http://goo.gl/pkwSO

Na Googlu upajo, da bodo uporabniki z novim orodjem dobili jasnejši vpogled v delovanje in učinke njihovih digitalnih kanalov ter tako znali bolje razporediti tudi sredstva, namenjena digitalnemu marketingu.

 

Google Tag Manager

Svet digitalnega marketinga velja za enega najbolj dinamičnih, nenehno spreminjajočih in izzivov polnih področji marketinga. Za uspešno delovanju v tem »ustvarjalnem kaosu« je potrebna dobra mera agilnosti, proaktivnosti in sklepanja kompromisov z namenom doseganja zastavljenih ciljev. Vsi, ki smo del tega digitalnega »cirkusa«, se vse bolj zavedamo, kako pomembno je pravilno merjenje uspešnosti digitalnih kampanj. Tu nam že od samega začetka ob strani stoji globalni velikan Google s svojim fenomenalnim in povrhu vsega brezplačnim orodjem Google Analytics (vsem »big playerjem« pa je na voljo tudi Premium različica s cenovno etiketo 150.000$).

Namestitev GA trackinga dandanes predstavlja vključitev kar nekaj tag-ov za uspešno sledenje digitalnim kampanjam:
– osnovna GA tracking koda,
– conversion tracking,
– ecommerce tracking,
– remarketing tracking,
– event tracking,
– custom campaign tracking.

Za namestitev navedenih kod se marketinške ekipe obračajo na svoje kolege iz IT oddelka, ki pa so ponavadi preko glave zasuti s svojim tekočim delom. Marsikdaj se potem zgodi, da kampanje niso spremljane, kar prinaša nepopolne podatke o uspešnosti in vsesplošno nezadovoljstvo. Ta scenarij sedaj postaja preteklost. Google je pred kratkim na trg lansiral orodje, ki bi ga lahko primerjali s kontrolo letenja za oddelek marketinga − imenuje se Google Tag Manager.

Kaj je Google Tag Manager – GTM?

GTM je povsem samostojen Googlov produkt, ki se nahaja na: http://www.google.com/tagmanager/. Ponuja nam centralizirano upravljanje z vsemi tagi (tracking kodami) na enem mestu. Tako lahko končno prevzamemo kontrolo nad tagi v svoje roke in zagotovimo pravilno sledenje digitalnih kampanj. Vse, kar je potrebno storiti, je vnos tako imenovanega containerja na vse podstrani. Container je v svojem jedru okolje, v katerega se dodajo vse tracking kode za posamezno spletno mesto.

Za popoln izkoristek Googlovih novih orodji se lahko kadarkoli obrnete na strokovno ekipo Red Orbit-a.

Categories
Oglaševanje in marketing Spletni marketing

Strateška izbira vrste ujemanja ključnih besed

O cenovni privlačnosti oglaševanja na klik preko Google Adwords je bilo povedanega že veliko.  Mnogi se v svet oglaševanja na klik podajo brez jasnih ciljev in strategij, kar ima za posledico visok strošek oglaševanja. Ena od bolj pomembnih komponent oglaševanja na klik, je izbor vrste ujemanja ključnih besed. Pravilen izbor ujemanja ključnih besed ima neposreden vpliv na ceno klika (ang. CPC – cost per click), oceno kakovosti (ang. quality score) in uspešnost oglaševalske kampanje, kot celote.

Google Adwords oglaševalcem omogoča izbor petih vrst ujemanja ključnih besed. Vsaka vrsta ujemanja ključnih besed ima svoje prednosti in pomanjkljivost, ki jih je potrebno upoštevati za dosego optimalne uspešnosti oglaševanja na klik.

Približno ujemanje (ang. broad match): gre za najpogosteje uporabljeno ujemanje, katerega prednost je izredno širok doseg in izjemna kontekstna raznolikost. Kot pomanjkljivost izstopa nizek nivo nadzora, ter visoka cena. Primer uporabe: prodaja avtomobilov.

Modificirano približno ujemanje (ang. modified broad match): ponuja precej boljši nadzor nad obsegom in kontekstno raznolikostjo, pri še vedno višji ceni. Primer uporabe: +prodaja +avtomobilov, prodaja +avtomobilov, +prodaja avtomobilov.

Besedna zveza (ang. phrase match): uporaba ujemanja, kot besedne zveze omogoča bolj natančno ciljanje ključnih besed z dobro mero nadzora. Pomanjkljivost je predvsem zmanjšan doseg ter omejenost zaradi vrstnega reda besedne zveze. Primer uporabe: »prodaja avtomobilov«.

Natančno ujemanje (ang. exact match): omogoča najvišjo stopnjo nadzora in precizno ciljanje ključnih besed. Kot slabost uporabe natančnega ujemanja je predvsem zmanjšan doseg v primerjavi z ostalimi vrstami ujemanja. Primer uporabe: [prodaja avtomobilov].

Negativno ujemanje (ang. negative match): predstavlja učinkovito orodje za kontrolo približnega ujemanja ključnih besed. Z rednim analiziranjem poročil o uspešnosti poizvedb, lahko negativno ujemanje v precejšnji meri optimizira relevantnost prikaza vaših oglasov, sproženih preko ključnih besed s približnim ujemanjem. Primer uporabe: -prodaja avtomobilov, -»prodaja avtomobilov«, -[prodaja avtomobilov].

Konstantno spremljanje, analiziranje in izvedba korekcij vas bosta zagotovo pripeljala do uspešnih oglasnih kampanij, ki bodo poskrbele za povračilo investiranih sredstev.

Categories
Optimizacija Spletni marketing

Kateri so ključni faktorji pri uspehu vaše spletne trgovine

Izbor ključnih besed

Pravilen izbor ključnih besed za optimizacijo spletne strani in zakup ključnih besed je zagotovo prvi dejavnik na našem seznamu. Različne študije in primeri iz prakse vedno znova dokazujejo, da najbolj očitne ključne besede včasih ne prinašajo najboljše konverzije. Izbor ključnih besed se ne sme osredotočati zgolj na povečanje obiska spletne strani, temveč mora kot ključno metriko upoštevati vrednost prodaje in stopnjo konverzije. Dobro postavljene metrike vam bodo pri selekciji ključnih besed v izjemno pomoč.

Longtail oz. dolgi rep

Pri optimizaciji spletnih trgovin učinek dolgega repa resnično pokaže svojo moč. Analize nekaterih največjih slovenskih spletnih trgovin so pokazale, da najpopularnejše ključne besede v povprečju generirajo samo 5 odstotkov obiska na spletni strani, medtem ko ključne besede, ki se nahajajo znotraj dolgega repa, generirajo preostalih 95 odstotkov obiska. Kar 95 odstotkov ključnih besed mesečno na spletno stran pripelje manj kot 10 obiskovalcev. Očitno je, da je dobra vsebinska in tehnična optimizacija eden ključnih elementov uspeha vaše spletne trgovine.

Nakupni cikel

Upoštevanje nakupnega cikla in nakupnih navad vaših kupcev je pri pozicioniranju spletne trgovine izredno pomembno. Ključne besede, ki so bližje koncu nakupnega cikla, dosegajo precej večjo konverzijo in večjo vrednost nakupa. Pri planiranju trženjskih akcij, zakupa ključnih besed ali optimizacije spletnih strani je torej izredno pomembno, da uporabnika ulovimo čim bližje koncu nakupnega cikla ter da ga na sami spletni strani pripeljemo na primerno pristajalno stran. Spletni nakupni proces je v večini dolgotrajen in premišljen, zato ne pričakujte impulzivnih nakupov in hitrih rezultatov.

Zavedajte se tudi, da imajo različni uporabniki pri obisku vaše spletne strani različne namere. V primeru, da se uporabnik nahaja šele v začetnih fazah nakupnega procesa, bo vhodna stran vaše spletne trgovine ali posamezna kategorija izdelkov popolnoma primerna pristajalna stran, ko pa se uporabnik bliža koncu nakupnega procesa, pa ga moramo pripeljati čim bližje samega nakupa, torej na predstavitveno stran izdelka.

Blagovna znamka

Nove, neprepoznavne spletne trgovine v večini primerov pričakujejo hiter in skokovit porast prodaje preko spleta, vendar pa je realnost pogosto precej drugačna. Neprepoznavna blagovna znamka težko privlači nove uporabnike, prav tako pa ji uporabniki težje zaupajo. Prepoznavna blagovna znamka na spletu dejansko predstavlja izredno veliko prednost. To se ne kaže samo na obisku spletne strani, ampak tudi direktno na prodaji. Praksa je pokazala, da brendirane ključne besede dosegajo do 3x večjo konverzijo in do 30 % večjo vrednost nakupa.

Nadaljevanje članka, kjer so predstavljeni še zadnji trije ključni faktorji uspeha spletnih trgovin, si lahko preberete na Red Orbit blogu: http://blog.red-orbit.com/7-kljucnih-faktorjev-uspeha-spletnih-trgovin/

Avtor: Andraž Štalec je strokovnjak s področja spletnega trženja in direktor podjetja Red Orbit, vodilnega slovenskega ponudnika iskalnega marketinga in optimizacije spletnih strani. Več informacij na www.red-orbit.com.