Categories
Spletni marketing

Že poznate Googlova nova orodja?

Ker v podjetju Red Orbit, digitalni marketing d.o.o, redno sledijo vsem novostim na področju digitalnega marketinga, so se tokrat odločili predstaviti zadnje Googlove pridobitve. Google je namreč pred kratkim lansiral novo orodje za popoln izračun povračila na naložbo za vse digitalne kanale, v veliko pomoč pri merjenju uspešnosti kampanje pa vam bo prav tako novo orodje Google Tag Manager.

Analiza povračila naložbe na vseh vaših digitalnih kanalih

Google Analytics je nepogrešljivo orodje za vse, ki se ukvarjajo z digitalnim marketingom, saj lahko z njegovo pomočjo analizirajo izvedbo in učinke vseh oglaševalskih kampanj na Googlu. Nekakšen »must have« v svetu digitala, do nedavnega še ni omogočal prikaz podatkov o stroškovni učinkovitosti preko vseh digitalnih kanalov.

Zdaj pa so nas na Googlu presenetili z novico, da so na trg lansirali novo orodje, s pomočjo katerega bodo lahko uporabniki Google Analyticsa odslej vnesli podatke o porabljenih sredstvih na različnih digitalnih kanalih − pri ponudnikih za prikazovanje plačljivih tekstovnih ali slikovnih oglasov, partnerskih mrežah, porabljena sredstva za oglaševanje z elektronsko pošto, socialna omrežja in celo stroške, ki izhajajo iz organskega obiska. Orodje je že na voljo v javni beta verziji, v Google Analytics pa ga boste našli pod zavihkom Viri prometa, pod kategorijo »Cost Analysis«, predviden slovenski prevod – Stroškovna analiza.

Podatke o stroškovni analizi bodo dostopni tudi preko novega poročila v zavihku Konverzije -> Večkanalni tokovi -> Orodje za modeliranje atributa. Vsi, ki še nimate tega zmogljivega orodja, lahko zanj zaprosite preko povezave: http://goo.gl/Upt2J. S pomočjo teh podatkov boste lahko na enostaven način primerjali delovanje vseh vaših digitalnih kanalov, kar vam bo v veliko pomoč pri načrtovanju marketinških kampanj in odločitvah o spremembah tekom trajanja le-teh.

 

Podatke lahko vključite v sistem na dva načina, in sicer preko samopostrežnega sistema API oz. z uporabo rešitev, ki jih ponujajo neodvisni ponudniki. Izbirate lahko med:

  • NEXT Analytics – http://goo.gl/UDtma
  • AutomateAnalytics.com GA Data Uploader – http://goo.gl/ITekW
  • ShufflePoint In2GA – http://goo.gl/9WJzG
  • Analytics Canvas – http://goo.gl/pkwSO

Na Googlu upajo, da bodo uporabniki z novim orodjem dobili jasnejši vpogled v delovanje in učinke njihovih digitalnih kanalov ter tako znali bolje razporediti tudi sredstva, namenjena digitalnemu marketingu.

 

Google Tag Manager

Svet digitalnega marketinga velja za enega najbolj dinamičnih, nenehno spreminjajočih in izzivov polnih področji marketinga. Za uspešno delovanju v tem »ustvarjalnem kaosu« je potrebna dobra mera agilnosti, proaktivnosti in sklepanja kompromisov z namenom doseganja zastavljenih ciljev. Vsi, ki smo del tega digitalnega »cirkusa«, se vse bolj zavedamo, kako pomembno je pravilno merjenje uspešnosti digitalnih kampanj. Tu nam že od samega začetka ob strani stoji globalni velikan Google s svojim fenomenalnim in povrhu vsega brezplačnim orodjem Google Analytics (vsem »big playerjem« pa je na voljo tudi Premium različica s cenovno etiketo 150.000$).

Namestitev GA trackinga dandanes predstavlja vključitev kar nekaj tag-ov za uspešno sledenje digitalnim kampanjam:
– osnovna GA tracking koda,
– conversion tracking,
– ecommerce tracking,
– remarketing tracking,
– event tracking,
– custom campaign tracking.

Za namestitev navedenih kod se marketinške ekipe obračajo na svoje kolege iz IT oddelka, ki pa so ponavadi preko glave zasuti s svojim tekočim delom. Marsikdaj se potem zgodi, da kampanje niso spremljane, kar prinaša nepopolne podatke o uspešnosti in vsesplošno nezadovoljstvo. Ta scenarij sedaj postaja preteklost. Google je pred kratkim na trg lansiral orodje, ki bi ga lahko primerjali s kontrolo letenja za oddelek marketinga − imenuje se Google Tag Manager.

Kaj je Google Tag Manager – GTM?

GTM je povsem samostojen Googlov produkt, ki se nahaja na: http://www.google.com/tagmanager/. Ponuja nam centralizirano upravljanje z vsemi tagi (tracking kodami) na enem mestu. Tako lahko končno prevzamemo kontrolo nad tagi v svoje roke in zagotovimo pravilno sledenje digitalnih kampanj. Vse, kar je potrebno storiti, je vnos tako imenovanega containerja na vse podstrani. Container je v svojem jedru okolje, v katerega se dodajo vse tracking kode za posamezno spletno mesto.

Za popoln izkoristek Googlovih novih orodji se lahko kadarkoli obrnete na strokovno ekipo Red Orbit-a.