Categories
Zdravje in lepota

Stres, nevarnost enaindvajsetega stoletja

Stres je zdravju škodljiv pojav sodobnega časa .

Težava velikega števila je, da stres ne zaznajo. Simptomi stresa so lahko prepoznani v vedenju, kot telesnih lastnostih ter kot duševni in čustveni aktivnosti. Stres lahko v svojem vedenju spoznamo kot površnost pri aktivnosti, pretirano kritično obravnavanje stvari, spremenjen način komuniciranje, nerazumno velik apetit, nesposobnost izvedbe nalog, občutke nezaželenosti, potrebo po izogibanju ljudi ter po raznih drugih spremembah. Telesni znaki za stres so lahko splošna slabost, bolečine v mišicah, hrbtu, želodcu, glavobol, težave s prebavo, pomanjkanje energije, težave s spanjem, pogosta utrujenost ter drugi telesni znaki. Čustveni in duševni znaki so zmanjšana sposobnost sprejemanja odločitev, organizacije dela, pomanjkanje kreativnosti, problemi s spominom, pozabljanje stvari, občutek manjvrednosti, pesimistično razmišljanje ter druge čustveni oziroma duševni znaki za stres. V vseh primerih je potrebno pristopiti odgovorno, po potrebi pa poiskati strokovno pomoč. Vsi primeri dodatno niso enaki, zato velja biti pozoren na osebne posebnosti ter ne ukrepati že po prvem prejetem nasvetu. Težave s spanjem niso nujno znak za stres, posebno to velja za točno določene primere. Nekatere osebe imajo težave s prehranjevanjem ali druge težave, ki lahko vplivajo na spanec. Če so težave na drugi strani redkeje prisotne, tudi ni nujno potrebno takojšnje ukrepanje. Težave take sorte na eni strani hitro nastanejo ter enako hitro izginejo ter so na splošno manj pogoste. Aktivno stres lahko odpravljamo z zavedanjem pomena počitka, regeneracije, fizične in psihične kondicije ter drugih zdravih navad in sposobnosti. Vsak napor zahteva počitek, večji kot je napor bolj obsežen mora biti počitek. Na splošno moramo počitek jemati kot čas za regeneracijo, napačno je razmišljanje o lenarjenju. Gibalne aktivnosti so na splošno dobra pomoč, saj z njo človek pridobi več fizične in psihične kondicije.

S tem pa lahko lažje prenese vse obremenitve, ki lahko v skrajnem primeru povzročajo stres ali prinašajo druge posledice.

Categories
Zdravje

Krepitev imunskega sistema, naravne možnosti

Krepitev imunskega sistema ima mnoge naravne možnosti . Mnoge naravne možnosti se ponujajo v zelo različnih oblikah. Krepitev imunskega sistema je v bistvu izboljšanje obrambnih sposobnosti. Obrambne sposobnost so človeku prirojene, skozi življenje pa mora njihove sposobnosti ohranjati in po potrebi krepiti. Krepitev imunskega sistema je najboljša, ko se odločimo za naravne možnosti. Učinkovita krepitev imunskega sistema omogoča boljše zdravje in kakovost življenja. Boljše zdravje krepitev imunskega sistema omogoča s samim boljšim delovanjem obrambnega sistema.

Krepitev imunskega sistema z boljšim delovanjem obrambnega sistema in boljšim zdravjem med drugim posledično vpliva tudi boljšo kakovost življenja. Naravna krepitev imunskega sistema je uporaba vseh naravnih možnosti. Zavedati se pri tem velja načina delovanja imunskega sistema. Imunski sistem se v človeškem telesu aktivira, ko so zato vzpostavljeni pogoji. Pri tem imunski sistem učinkuje na različne načine z mnogimi zelo raznolikimi učinkovinami. Obramba telesa pred negativnimi vplivi iz okolice je sestavljena in več stopen. Ko prva stopnja obrambe telesa odpove, se aktivira naslednja in tako naprej. Pomembno pri zavedanju obrambe človeškega telesa je, da se lahko aktivira le, ko so zato vzpostavljeni pogoji. Z večkratnim omogočanjem pogojev za aktiviranje obrambnega sistema se obrambni sistem krepi. Obratno se z zmanjšanjem aktivnosti obrambnega sistema sistem slabi. Zunanji negativni vplivi so vsem znani. Ljudje jih občutimo kot negativen občutek.

Tako imamo negativni občutek v primeru vročine, mraza, vlage in mnogih podobnih zunanjih vplivov. Obramba telesa ima za ve naštete zunanje vplive na voljo mnogo obrambnih mehanizmov. Aktivirajo se takrat, ko se pojavi točno določen zunanji vpliv v dovolj veliki pojavni obliki. Obrambni mehanizmi so med seboj različni. Razlikujejo se predvsem po zahtevanih obrambnih lastnostih, pri točno določenem zunanjem negativnem vplivu. Poleg obrambnih mehanizmov imamo na voljo tudi zaščitna sredstva, ki omogočajo boljše delovanje obrambe. Krepitev imunskega sistema je posebno zaželeno v nekaterih delih leta, v drugih pa najbolj učinkovito.

http://www.arspharmae.com/info/intervjuji/vpliv-stresa-na-imunski-sistem.html

Categories
Razno

Magnezij, element, ki ga potrebujemo tudi v boju proti stresu

Magnezij je tisti pomemben element, ki je ob kalciju za telo druga najbolj pomembna rudnina. Magnezij je pomemben ion znotraj celične tekočine, sodeluje pri prenosu živčnih impulzov, pri nastajanju celične energije in pri sintezi beljakovin. Ker telo tega elementa ne proizvaja samo, je še kako pomembno, da ga vnesemo sami, s pravilno prehrano, lahko pa tudi z raznimi prehranskimi dopolnili. V telesu imamo od 25 do 30 gramov magnezija, od tega dve tretjini v kostnem ogrodju, 29 % v srcu, jetrih in v mišicah, ostanek magnezija najdemo v telesnih tekočinah. Količina magnezija se predvsem pri starejših ljudeh v celicah in v tkivu zmanjšuje, zato ga je treba nadomeščati s povečanim dovajanjem. Magnezij najdemo v neoluščenih žitih, v soji, ki je v zrnju, v stročnicah, bananah, oreščkih, brokoliju, v morskih sadežih, v mlečnih proizvodih, posušenih marelicah, v čokoladi in v mineralnih vodah. Magnezij je zjemno pomemben element, še posebej kot sredstvo, s katerim se lahko borimo proti stresu. Sodeluje pri številnih procesih presnove, pri nastajanju nukleinskih kislin, pri strjevanju krvi, pri telesni odpornosti in ustvarjanju glikogena ali jetrnega škroba.

Magnezij normalizira povečane vrednosti holesterola v krvi, preprečuje zamašitev žil s pripravljenimi snovmi in strdke v ožilju, krče in celo presnovne motnje srčnega mišičja, preprečuje celo srčni infarkt. Magnezij je tisti element, ki vpliva na prevajanje živčnih spodbud in na nekatere živčne dejavnosti. Znano je, da ljudje, ki imajo v svojem telesu več magnezija, lažje prenašajo hrup brez,da bi bilo pri tem njihovo zdravje ogroženo. Več magnezija potrebujejo športniki, starejši ljudje, nosečnice, ljudje, ki trpijo za diabetesom, pa tudi tisti ljudje, ki trpijo zaradi močnega stresa in so zato bolj podvrženi srčnemu infarktu. Pomanjkanje magnezija je v današnjem času zelo razširjeno, zato je včasih smiselno, da se magnezij vnaša tudi s pomočjo prehranskih dopolnil.

Vir

Categories
Zdravje

Stres in vsakodnevna slabost

Vsakodnevna slabost v povezavi s psihičnim zdravje 

Tisti, ki se spopadajo z vsakodnevno slabostjo, večinoma najprej pomisli na fizično bolezen, vendar pa je vsakodnevna slabost v mnogih primerih v resnici posledica neustreznega načina življenja, ki povzroča psihično stisko in se odraža v obliki telesnih težav. Če tudi sami doživljate vsakodnevno slabost, vam po vsej verjetnosti telo na ta način sporoča, da je nivo stresa dosegel svojo maksimalno vrednost. Seveda morate najprej izključiti možnost drugih bolezni; če pa se izkaže, da je izvor zares psihičen, bi bilo pametno razmisliti o korenitih spremembah vašega življenjskega stila, ki vam očitno povzroča vsakodnevno slabost.

 

Odpravljajte vzroke, ne zgolj posledic

Če se boste odpravljanja vsakodnevne slabosti lotili le po fizični poti, se bo težave prej ali slej ponovila. Razmislite o resničnih vzrokih, natančno preučite svoje življenje in si priznajte, kje se v resnici skriva problem. Že zgolj s tem ste opravili polovico dela. Druga polovica seveda pomeni konkretno odpravljanje tistega, kar vam povzroča vsakodnevno slabost. Pot ne bo lahka, vendar se vam bo napor obrestoval. 

 

Vsakodnevna slabost pri otrocih

Z vsakodnevno slabostjo, ki nastane kot posledica prevelikih psihičnih obremenitev, se dandanes sooča tudi vse več otrok. Pogosto se tovrstne težave pojavijo neposredno pred odhodom v šolo, kar priča o tem, da je otrok zaradi velike stiske razvil nekakšne obrambne mehanizme, s pomočjo katerih vam sporoča, da je nekaj narobe. Kaj torej storiti v primeru, da se tudi pri vašem otroku pojavlja vsakodnevna slabost? Tega nikakor ne smete ignorirati ali podcenjevati. Poskusite se pogovoriti z njim, poiščite vzroke za tovrstne težave in naredite načrt, kako jih odpraviti. Če sami ne zmorete, so vam na voljo tudi terapevti, specializirani prav za pomoč otrokom, ki vam bodo znali svetovati glede soočanja z vsakodnevno slabostjo.

 

Če je moja dolžnost delati, je moja pravica živeti. (Srečko Kosovel)

Categories
Zdravje

Baldrijan – čudežna koreninica

Baldrijan, ki je poznan tudi kot valerijana, mačja zel ali odolen je zdravilna rastlina, ki se uporablja za zdravljenje več vrst bolezni. Baldrijanove zdravilne lastnosti so poznali že stari Grki in stari Rimljani, rastlina pa je bila obširno uporabljana v 18. in 19. stoletju.

Baldrijan se uporablja v obliki olja oziroma kapljic, ki se jih pridobi iz korena rastline. Baldrijanov koren lahko naberete spomladi ali pozno jeseni, korenina pa ima svojevrsten okus in vonj ter ima obilno zdravilnih lastnosti. Za zdravljenje različnih obolenje se uporablja čaje, tinkture, olja in mešanice, ki se pridobijo iz korenine.

Baldrijan odpravlja vrsto težav, še posebno učinkovit pa je pri odpravljanju psihičnih težav, kot so anksioznost, odvisnost, depresija, nervoza, stres, histerija, shizofrenija in mnoge druge. Če vas mučijo te težave, poleg njih pa tudi nespečnost, nemirnost in razbijanje srca, je baldrijan zagotovo rešitev, ki vam bo pomagala vaše težave odpraviti ali pa jih vsaj olajšati, da jih boste lažje prebrodili. Učinek, ki ga ima baldrijan je namreč predvsem ta, da deluje kot blago pomirjevalo in uspavalo.

Poleg teh težav pa baldrijan v obliki napitka ali čaja deluje tudi kot protibolečinsko sredstvo, zato se ga pogosto uporablja za lajšanje astme, raznih bolečin, menstrualnih težav, črevesnih težav in glavobolov ter migren. Baldrijan izboljšuje tudi imunski sistem ter ima blagodejen vpliv na notranje organe, živce, srce in želodec, preprečuje pa tudi nastanek krvnih strdkov. Obloge in masaže iz baldrijana se uporabljajo za odpravljanje bolečin in vrtoglavice, nekaj kapljic baldrijana v kopel pa ima pozitivne učinke na reproduktivne organe.

Categories
Zdravje

10 načinov za znižanje krvnega tlaka brez zdravil

Kdaj je krvi tlak previsok?

Pri merjenju krvnega tlaka moramo v obzir vzeti nekaj faktorjev, kot sta npr. starost in telesna teža, a obstajajo splošne smernice, ki so nam v pomoč. O visokem krvnem tlaku govorimo, ko sistolični tlak – višja številka – preseže 140, diastolični – nižja številka – pa preseže 90.

Kako si lahko pomagate sami?

Visok krvni tlak je povezan z razvojem srčno-žilnih bolezni. Ker so žile bolj obremenjene, se žile ojačijo, srce pa mora opravljati težje delo. To je povezano tudi z nastankom ateroskleroze, ki lahko vodi v sladkorno bolezen in debelost. Večja je nevarnost za srčni infarkt.

  1. Izgubite kilogram ali dva in pazite na obseg trebuha

Krvni tlak se pogosto poveča s pridobljeno težo. Pomemben dejavnik je tudi obseg trebuha, saj nalaganje maščob v tem predelu pomeni večje tveganje za zdravje.

  1. Poskrbite za redno telovadbo

30-60 minut vadbe večkrat tedensko lahko vaš pritisk zniža za 4 do 9 mm živega srebra.

  1. Uživajte zdravo hrano

Pomembno je, da jeste polnozrnate izdelke, sadje in zelenjavo, zmanjšati pa morate vnos nasičenih maščob in holesterola.

  1. Zmanjšajte vnos natrija

Premislite, koliko soli uporabljate, preberite deklaracije na živilih, ne uživajte procesirane hrane. Tako lahko krvni tlak znižate za 2 do 8 mm živega srebra.

  1. Omejite količino popitega alkohola

Majhna količina alkohola sicer lahko zmanjša pritisk, a je ta učinek izničen, ko ga popijemo več.

  1. Izogibajte se tobačnim produktom

Kajenje občutno poveča krvni tlak, škodljivo pa je tudi pasivno kajenje.

  1. Zmanjšajte količino zaužitega kofeina

Sami lahko izmerite, kako npr. kava vpliva na vaš pritisk. Vsekakor je ne spijte več kot dve skodelici dnevno.

  1. Zmanjšajte stres

Več stresa, višji je pritisk.

  1. Redno si merite krvni tlak

To vključuje tudi redne obiske pri zdravniku!

  1. Poskrbite za podporo pri družini in prijateljih

S podporo bližnjih boste lažje dosegli svoje cilje.

Categories
Stres

Stres na delovnem mestu – tihi ubijalec

Ne ustrašite se zloveščega naslova, a stres na delovnem mestu je resnično lahko razlog za mnoga raznolika obolenja, predvsem živčevja, ožilja in srca. Predvsem današnji hiter tempo dela, slaba organizacija dela ter velike fizične in/ali psihične obremenitve so dejavniki, ki lahko vplivajo na naše zdravje in počutje. Dolgoročno je stres na delovnem mestu dejavnik z izrazito negativnim vplivom na naše zdravje in zmogljivosti. Zaradi stresa na delovnem mestu se lahko počutimo slabše in čez čas celo resno zbolimo, negativno energijo pa prenesemo tudi v naš dom. V zadnjih letih se je obremenitev na delovnem mestu spremenila – mnogo več je psihičnih obremenitev, poleg tega pa je prisotno vedno več posebne oblike stresa na delovnem mestu, t.i. mobbinga ali po domače, groženj in maltretiranja s strani nadrejenih. Našteto lahko pusti velik madež na našem zdravju in dobrem počutju zato zanj poskrbimo tudi na delovnem mestu.

10 nasvetov proti stresu na delovnem mestu

  1. Svojega dela se lotite po svojih najboljših sposobnostih.
  2. Ne pozabite na zadovoljstvo pri delu.
  3. Najtežje naloge opravite, ko ste najbolj aktivni.
  4. Ob velikih delovnih obremenitvah si privoščite počitek, ki si ga odmerite sami.
  5. Vzemite si redne, krajše prekinitve dela med katerimi počnite tisti, kar vas veseli.
  6. Za morebitno napake se opravičite ponosno in z dvignjeno glavo.
  7. Za najtežje delovne naloge si vzemite temu primerno dovolj časa.
  8. Konstruktivno nasprotujte slabim predlogom, in sicer brez vznemirjanja in prepiranja.
  9. Za stres na delovnem mestu so pogosto krive konfliktne situacije. Če do njih pride ohranite mirno kri in trdno stojte na svojih stališčih.
  10. Recite ne delu, ki ne sodi v vaše delovno področje in delu, ki ga ne boste zmogli narediti.